Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Blå ben.  (Læst 2393 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

  • Gæst
Blå ben.
« Dato: 30 Juli , 2011, 11:20 »
Jeg har fra mine blå og sorte australorps fået en enkelt splash, og den har blå ben! Det har mine araucana splash fx ikke...

Er det bare sådan de ser ud?

karina dj

  • Gæst
Sv: Blå ben.
« Svar #1 Dato: 30 Juli , 2011, 15:43 »
Et tillægsspørgsmål: De billeder jeg har set af splash australorp ser ikke sådan ud som denne, de blir jo osse kaldt spættet. Er det bare fordi han er så ung og fjerene ikke er sat eller? Han er ikke nistret som mine splash araucaner.

Måske er der bare noget med de farver jeg har totalt misforstået, så forklar endelig for mig  ;)

Offline Piglet79

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 258
    • familientanderup.dk
Sv: Blå ben.
« Svar #2 Dato: 30 Juli , 2011, 15:51 »
Den ser godt nok meget lys ud, men jeg synes benene ligner meget godt nogle af mine splash australorps -og nu er jeg så nødt til at gå ud og kigge efter  :D
Hilsen Tina

2,7 australorps - 0,1 hvid sussex - 0,1 brun italiener - 0,4 orloff - 0,1 new hampshire
1,1,6 bielefelder - 0,4 dv. wyandotter - 1,4 bronzekalkuner -1,1 hunde - 2,0 katte
Dejlig mand og 3 skønne drenge og en skøn datter

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Blå ben.
« Svar #3 Dato: 30 Juli , 2011, 15:58 »
Jeg synes nu også at den ser meget alm. ud. Spættet kan ligesom blå variere utroligt meget, fra meget spættet til næsten hvid.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

karina dj

  • Gæst
Sv: Blå ben.
« Svar #4 Dato: 30 Juli , 2011, 16:49 »
Ok tak for svarene... synes de ben der ser lidt alienagtige ud, flotte, men på en mystisk måde  :D

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Blå ben.
« Svar #5 Dato: 30 Juli , 2011, 21:22 »
Jeg har fra mine blå og sorte australorps fået en enkelt splash, og den har blå ben! Det har mine araucana splash fx ikke...

Er det bare sådan de ser ud?


Selvom der findes splash/spættede dyr i flere racer så har det ikke altid noget med deres benfarve at gøre. Araucana skal eks. have grønne løb.
Hos Australorps skal farven være mørk skiffergrå.

Danny
Himlen bør altid være blå!

karina dj

  • Gæst
Sv: Blå ben.
« Svar #6 Dato: 30 Juli , 2011, 21:25 »
Men den er så ikke mørk skiffergrå på splashudgaven hjemme hos mig i hvert fald. Det er den på de blå og sorte  ;)