Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Nybegynder  (Læst 16331 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Nybegynder
« Svar #15 Dato: 23 April , 2008, 06:26 »
Vil lige gøre opmærksom på at det er muligt at lægge sådanne arrangementer ind i kalenderen, så flere får øje på dem. (Er sket i dette tilfælde - Tak Alma for info). Det er en god ide at besøge sådanne steder.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

gittelinnm

  • Gæst
Sv: Nybegynder
« Svar #16 Dato: 23 April , 2008, 21:21 »
Kære alle.

Hold da op hvor går det stærkt det her. Tusinde tak til de mange hjælpsomme hønsefreaks der gider ofre lidt at deres fritid på os nybegyndere. Hvor er det skønt!  <E
Det er da bare et superforum det her  8)

Det lyder som en god ide at tage til Ølstykke d. 3 maj, det er allerede skrevet i kalenderen som familieudflugt ;D i håb om at vi bedre kan pejle os ind på hvad det er for nogle høns vi skal ha'.
Har undersøgt og læst en masse på nettet og er lidt lun på Orpington hønsene, - man om det ender med dem er der jo ingen der ved, for det er jo ikke sikkert at de er til at få fat i.
Her troede vi naivt at det da var noget af det nemmeste at anskaffe sig nogle høns, - og nu er det blevet en helt videnskab og ganske tidskrævende allerede inden vi har fået hønsene..... det ender jo med at man bliver en hønsefreak  <P

Hvis vi køber kyllinger som kræver varmelampe - er det svært at have med at gøre?
Hønsehuset er tørt, fint og isoleret (tror jeg) og vi kan sagtens have en varmelampe hængende til nogle kyllinger, men er det noget man kan kaste sig over som nybegynder ???

Hilsen Gitte.


Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Nybegynder
« Svar #17 Dato: 23 April , 2008, 21:56 »
Gitte
I kan sagtens købe små kyllinger og så bare hænge varme  op, vand og fodder .... <L <L så går det uden problemer  <O
Har du kikker i galleri, der er mange fine billeder og nogle gange en lille tekst til,eller ejers navn, så kunne du jo kontakte hvis du finder racen som skal bo i jeres luksus hytte  <G <G
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

gittelinnm

  • Gæst
Sv: Nybegynder
« Svar #18 Dato: 26 April , 2008, 00:00 »
Hej Linda.
Ja, tak..... jeg har set og læst en masse og er helt GOKKY... øh,....mener GROGGY ;D
Men jeg havde ikke tænkt på bare sådan at kontakte private med høns.... tænkte ikke lige at man kunne det, - men jeg vil da overveje det hvis det er det der skal til.
Hat talt med en kollega som har hat høns,-som sagde at jeg sagtens kunne have nogle orpington til æg og så et par store silkehøns sammen, det kunne da være sjovt.
Hønsegården er 2x8 m så der skulle være plads nok.
Overvejer stadigvæk det med varmelampen.
Hilsen Gitte.

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: Nybegynder
« Svar #19 Dato: 26 April , 2008, 09:04 »
Hej Gitte

For at slippe for lampen, så er der på denne tid af året ved af være farmefri kyllinger rund omkring og som regel kan man se hvilke køn de har når der er varmefri, så slipper du for at få mange haner ud af det.


Tommy