Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Fodring af brahma?  (Læst 3475 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Fodring af brahma?
« Dato: 02 Oktober , 2010, 22:22 »
Til hønseaften i vendsysselfjerkræklub blev der nævnt, at brahma og andre store racer skal fodres med svinefoder? Er der noget om det? Hvordan fodrer i andre jeres brahma voksne + ungdyr til udstilling?
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Fodring af brahma?
« Svar #1 Dato: 02 Oktober , 2010, 22:27 »
He he... Prøv du at spørge Brahma Jesper om det!

Der er delte meninger om netop dette og der har også været en del tråde om samme emne herinde. Ihvertfald vil jeg ikke anbefale dig at bruge det mest protein indholdige foder og hold dig ligeledes væk fra smårgrise foder, der er beregnet til at fodre ny fravænnede grise, med.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Fodring af brahma?
« Svar #2 Dato: 02 Oktober , 2010, 22:41 »
Hey Johanne

Man kan godt bruge svinefoder som tilskud til den daglige fodring.Svinefoder med vækst fremmer giver god størelse men også problemer i avlen men også helbreds problemer  ???

Sidste år købte jeg en KÆMPE(Tysk) hvid-sort hane.Der gik ikke lang tid efter jeg havde fået ham hjem før han fik problemmer med ben tøjet  /d Han kostede mig 100 euro(Rikke mor har endnu ikke tilgivet mig for at havde brugt så meget for en hane)

Majs er godt op til en udstilling+burtræning  ;D

MVH Jesper
mvh Jesper

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Fodring af brahma?
« Svar #3 Dato: 02 Oktober , 2010, 22:43 »
Min brahmahane går sammen med mine kalkuner og de skal jo have noget foder med en masse protein i, så de får sådan ca hver anden dag en skål svinefoder og det er kræs for kendere også hønsene... og da det er svært at forklare at det er forbudt for høns ja så æder de lystigt til også, men det er nu kalkunerne der hugger mest. Men de har ikke taget skade af det endnu... så vidt jeg kan se ihvertfald... men om det er tilrådeligt det ved jeg ikke, menes at have læst et sted at det var fodt for dem at få lidt i opvæksten...
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Micher

  • Bruger
  • Indlæg: 437
Sv: Fodring af brahma?
« Svar #4 Dato: 03 Oktober , 2010, 11:29 »
Altså jeg fodrer dem med startfoder næsten indtil de har fået fuld fjerdragt, og så kommer de over på samme kost som de store. ca. 20%majs, 35%tilskudfoder, 35%hvede og så ellers hvad de lige finder i gården, (som nu er kradset godt øde og ligner en slagmark fra fortiden) men de får en god portion salat et par gange om ugen, og ellers græs jeg lige går og plukker til dem.. (store portioner efter græsslåning)

Har en hanekylling som umiddelbart tegner til at blive større end sin far, så helt skidt kan det vel ikke være.
Mvh

Michael