Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Øv, øv, øv.... møg-ræv!  (Læst 1331 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Nanna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 166
Øv, øv, øv.... møg-ræv!
« Dato: 14 Maj , 2013, 23:45 »
SMS fra naboen kl. 10.48: "Der har været ræv i jeres have - ikke mange høns at se. Den gik igennem vores have med en død høne i munden."  :'(

Så nu sidder der 4 dværge tilbage ud af 9 - 2 er helt sikkert døde (dén, ræven havde i munden og den jeg fandt uden hoved... ) og så mangler der endnu 3.

Så nu kigger jeg på græsningsbure/hønsefræsere, så sig endelig til, hvis I ser gode tilbud (har fundet hønsefræser til 1300 kr)? Er ikke selv håndværker, og husbonden på vej til USA.

Hmm, men sig mig, hvis nu jeg VIL have høns i haven, kan jeg så trække elektrisk hegn rundt om - f.eks. i hækken? Er det dyrt sådan et el-hegn?

Snøft, Nanna
Nanna

0,7 dværghøns (Orpington, Welsum, Brahma og Purhøns)
0,2 hunde (Hvid boxer og ½ hvid boxer + 1/4 labrador + 1/4 Springer Spaniel)
0,2 Teenagere.....
og oveni alle de tøser endelig 1,0 husbond!

Offline Olversdottir

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 374
    • stutterihektor.com
Sv: Øv, øv, øv.... møg-ræv!
« Svar #1 Dato: 14 Maj , 2013, 23:51 »
Ked af at høre det med ræven :( Du kan godt trække el hegn runt .. Du kan finde billige hegn hos Harald Nyborg .. Eller brugt på dba eller gul og gratis ..
MVH
Svandis
Islandske heste 2.7.4

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: Øv, øv, øv.... møg-ræv!
« Svar #2 Dato: 15 Maj , 2013, 07:16 »
Ked af at høre det med ræven :( Du kan godt trække el hegn runt .. Du kan finde billige hegn hos Harald Nyborg .. Eller brugt på dba eller gul og gratis .. Bare sørg for, at tråden ikke rører grene og blade - eller græs, for så afledes strømmen
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Øv, øv, øv.... møg-ræv!
« Svar #3 Dato: 15 Maj , 2013, 07:42 »
Årh, da også din stakkel *t
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk