Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Beskidte høns - hvad gør man?  (Læst 2682 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Charlotte J.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 310
  • Danmarksmester ved æggeudstilling 2011
Beskidte høns - hvad gør man?
« Dato: 02 November , 2010, 20:54 »
Hejsa!
Jeg har en del høns, hvor nogle går i hønsegård/hus om dagen, men hvor de fleste går frit ude i haven. Og græsset er jo fugtig om formiddagen, og de skraber rigtig meget i bedene. Derfor er enkle høns blevet møj beskidte. Så beskidte til jeg er i tvivl om hvor meget varme deres fjerdragt efterhånden kan give dem. De trives alle fint, men er da urolig for de går hen og bliver syge eller dør af kulde. SKal jeg lade dem være eller skal de vaskes/skylles på en eller anden måde? - håber der er nogle der har lyst til at give nogle gode råd.
Hilsner Hønemor
0,1 stor hvid silkehøne
2,5 sort krøllet dværgkochin
2,4 sort dværgkochin
0,1 araucaner
0,1 fodbefjerdret dværg
1,0 kanin  1,1 nymfeparakit  0,3 dværggeder 
1,3 moskusand  1,0 kat 1,0 hund,
www.privatdagpleje-klakring.dk

Offline Helba

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 23
Sv: Beskidte høns - hvad gør man?
« Svar #1 Dato: 02 November , 2010, 21:01 »
Kære hønemor08

Mine ligner også noget der er løgn indimellem. Men jeg har rigtig god, dyb og tør strøelse i bunden af hønsehuset. Og her ligger de ofte, når de kommer ind ved skumring og "busker" sig. Det tager det beskidte og våde.

Det jeg så skal sørge for, er at holde bunden ren og tør. Jeg er ikke bekymret for den del

Hilsen Hlle
Venlig hilsen

Helle

Ejer af: 8 New Hampshire høns, 1 hvid italiener, 4 gæs og 1 labrador (usandsynlig dum, men dejlig)

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Beskidte høns - hvad gør man?
« Svar #2 Dato: 02 November , 2010, 21:05 »
Jeg har strøet halm i alle mine gårde .....det hjælper

At gå i gang med at vaske for at sætte dem ud i mudderet igen er halsløs gerning. Bare de har mulighed for at finde steder der ikke er mudrede så skal de nok pleje deres fjer selv

Med venlig hilsen Søs

johan10

  • Gæst
Sv: Beskidte høns - hvad gør man?
« Svar #3 Dato: 02 November , 2010, 21:24 »
Ja halm i gården er en rigtig god ide  /o Jeg har også spredt halm i min og det har hjulpet meget   :)