Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Linkede begivenheder

  • Forumdag hos Bjarne: 11 Juli , 2009

Forfatter Emne: Forumdag hos Bjarne  (Læst 126274 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Forumdag hos Bjarne
« Svar #150 Dato: 09 Juli , 2009, 15:35 »
Altså vi skal vel lige ha det med maden på plads eller hva ?
Skal vi bare tage tilbehør med til os selv eller er det sammenskud ??

Jeg vil jo godt lave en pasta salat men hva så med.
Brød, en grøn salat, drikkelse eller lign. osv osv ??

Hvad er der stemning for ??
Hvor mange bliver vi til spisning ??
Hvad kommer det til at koste for kødet ?

Hvem organiserer ?
Det var mange ?  ;)

Bjarne Andersen

  • Gæst
Sv: Forumdag hos Bjarne
« Svar #151 Dato: 09 Juli , 2009, 18:22 »
Jeg håber ikke at det kun bliver min dag.
Jeg har det altid sådan at jeg gerne ser at folk har en positiv oplevelse med hjem ved et besøg eller i de foreninger hvor jeg har været formand, da jeg mener at det vi skal give er positive oplevelser for at få flere til at intresere sig for vores hobby og de mange spændede udfordringer der liger her.
Hvis det skulle blive aktuel til næste år igen holder jeg det gerne igen også selv om der skulle komme rigtig mange.
Jeg har mulighed for at låne 2 telte på 3 gange 9 meter og et på 4 gange 8 meter samt vores eget på 3 gange 6 meter, samt jeg har mulighed for at låne sportspladsen hvor der er 2 fodboldbaner. Borgerforeningen har rigtig mange borede og stole de lejer ud. Så uanset hvor stor det bliver har vi mulighed for at håntere det.
Det vil også være muligt at holde et lille marked i forbindelse med arrangemenet. Men det kræver enten at alle dyr er vacineret eller ingen. Der er utrolig stor efterspørgsel efter fjerkræ i vores område og mange nye står på spring til at starte med fjerkræ.
Nå det var så lidt løse tanker ider og muligheder fra min side. Jeg er med på næsten alt der kan udbrede kendskab til vores hobby og især til nye.

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Forumdag hos Bjarne
« Svar #152 Dato: 09 Juli , 2009, 18:59 »
Det lyder rigtig spændende Bjarne. Det ville da være skønt med et årligt træf enten hos dig eller på skift hos os.

Men, ligesom Lene, vil jeg på husmoderagtigvis, gerne have styr på måltiderne!
Der er styr på kaffen - mod betaling, hvis jeg har forstået det rigtigt?
Jan kommer med en grill-gris? Som koster? Eller tager vi andre noget med?
Ja ja, Lene har spurgt om det hele!
Bjarne; er det dig der har det forkromede overblik og evt. kan uddelegere arbejdet? Vi kommer gerne med brød, eller medbringer et eller andet at drikke, men det er måske ligeså nemt at købe det i Hobro eller omegn?

Offline Katja

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 365
  • med grøn ægge kullllller
Sv: Forumdag hos Bjarne
« Svar #153 Dato: 09 Juli , 2009, 19:47 »
Hej ja jeg kommer jo også men tager hjem ved 16 tiden så jeg spiser ikke med detsværre, men så ved i det, og der er mere kød til de andre.
mvh Katja
Katja Arkesteijn    
0,2 Vildtfarvede Araucana
1,0. Barnevelder
0,3 gråstribet dv. Maran   
0,2 industri økohøns
0,1 skånske blomster,
0,1 dv. wyandotter
0,2 løvehovede blanding kanin
0,1 islanske heste
0,1 børne pony
1 mand
1,1 barn

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Forumdag hos Bjarne
« Svar #154 Dato: 09 Juli , 2009, 20:37 »
Syntes også det lyder godt med et årligt træf, og det kunne, hvis vi er heldige (at få lov) også måske være her (hvis det da er noget som helst værd)... Men kun måske.. Så skulle det også være uden for ferien i en weekend, da vi har alt for travlt i ferierne. - nå det til side..

Det lyder rigtig godt, og jeg glæder mig meget ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: Forumdag hos Bjarne
« Svar #155 Dato: 09 Juli , 2009, 22:10 »
Måske en bagatel, jeg har overset, men hvor er det egentlig det 'sner' på lørdag? Findes der en adresse, min gps kan ikke køre efter en e-mail..  ???
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Forumdag hos Bjarne
« Svar #156 Dato: 09 Juli , 2009, 22:21 »
Bjarne har givet adressen for meget længe siden på et hemmeligt sted, jeg ikke kan finde. Jeg noterede den dengang til at være:
Godt Gemt 5, Oue, 9500 Hobro.

Gad vide, om vi kan finde det eller om det virkelig er godt gemt?

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Forumdag hos Bjarne
« Svar #157 Dato: 09 Juli , 2009, 22:24 »
Rigtig god fornøjelse, alle sammen, sender jer en tanke, jeg håber I finder hinanden!  :D
Mvh Marianne

Offline Peter Agger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 125
Sv: Forumdag hos Bjarne
« Svar #158 Dato: 09 Juli , 2009, 22:29 »
Marianne! Rigtig god ferie. Husk vanterne, og Wiskyen, så du kan bruge noget af indland's isen til noget fornuftigt.
Hilsen
Peter

Bjarne Andersen

  • Gæst
Sv: Forumdag hos Bjarne
« Svar #159 Dato: 09 Juli , 2009, 23:46 »
Adressen er som nævnt Godt Gemt 5 Oue 9500 Hobro. GPSen kan godt give lidt kluder hvis man skriver Oue. Godt Gemt 5 9500 Hobro går ofte bedre.

Som jeg tidligere har nævnt sørger vi for alt til kaffen.

Som jeg har forstået det leveres der en bagpart fra en gris, hvor der skulle være til ca. 20 personer.
Brød pølser og tilbehør og drikkevare samt service sørger man selv for.

Hvis der var en der vil købe ketchup, remulade, senep, og engangs service som talerkner, gafler, knive, servieter og ølkrus og det jeg evt. har glemt vil det være lidt lettere, så skal man kun have drikevare, brød, eller andet tilbehør man ønsker med. Vi kunne så alle der bliver og griller givet et beløb til dækning af dette.
Vores lokale købmand er dsv. lukket og vi har været nede og handle i denne uge.
Det vil være fint hvis der en der vil prøve at sørge for dette ?.   

De der ikke bliver og griller skal selvfølgelig ikke betale eller give til dette.

« Senest Redigeret: 09 Juli , 2009, 23:49 Fra Bjarne Andersen »

Offline hanegalgak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 851
Sv: Forumdag hos Bjarne
« Svar #160 Dato: 10 Juli , 2009, 08:33 »
Hov doodle , er væk !
Jeg ville lige have regnet på antal spisende deltagere , der er jo da nogle som ikke bliver og spiser .... Uden at have deltager antallet præcist , men ved at trække ikke spisende fra det antal deltagere jeg mindes vi kommer , kan det så ikke passe vi havner på en 10 - 14 spisende personer ?

jan
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Forumdag hos Bjarne
« Svar #161 Dato: 10 Juli , 2009, 08:42 »
Håber I får en rigtig dejlig dag. Jeg har simplethen haft så meget arbejde på det sidste så jeg prioriterer lidt fritid sammen med Yazmin istedet, ellers bliver det 4 weekender i træk hun skal passes og det holder min samvittighed ikke til :)
Håber at se jer alle ved en anden god lejlighed :)

Knus fra
Wanda
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Forumdag hos Bjarne
« Svar #162 Dato: 10 Juli , 2009, 08:44 »
doodle er åbnet igen. Jeg havde lukket afstemningen, men var ikke klar over at den så forsvandt... Der er 21 der er tilmeldt, men jeg har ikke helt styr over hvor mande der ikke skal spise..
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Forumdag hos Bjarne
« Svar #163 Dato: 10 Juli , 2009, 09:34 »
Hvis vi antager, at Jan har regnet rigtigt - og det har han jo nok, så vil jeg foreslå,
  • at Lene kommer med den tilbudte pastasalat (nammenam!),
    at alle medbringer det, de selv vil drikke, for så kan man få det, som man vil!
    og at vi (Storm-Olsen tager engangsservice med. Det vil sige glas, tallerkner, servietter og bestik

Er der en, der vil påtage sige at sørge for salt, peber, ketchup delen, hvis vi skal have det?
Og en frivillig til brød/flute?

Offline hanegalgak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 851
Sv: Forumdag hos Bjarne
« Svar #164 Dato: 10 Juli , 2009, 10:27 »
Ja , altså - jeg laver grill maden  , men undlader bagdelen af grisen når vi ikke er flere til spisning , men jeg håber da i kan affinde jer med en portion svinemørbrad , med bacon , krydderier - simret lidt i fløde ?   Og lidt gode pølser !

Jeg garanterer der skal nok være kød nok !    ;D

Ellers ser forslagene indtil nu fine ud  :D

jan
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?