Forum > Billeder til forsiden

Det første billede på en spæd hjemmeside - det må være en spæd kylling!

<< < (3/3)

Mimi Trædmark:
Jeg vil lige fortælle om min erfaring med tidlig rugning. Sidste år havde vi den milde vinter, mine høns lagde masser af æg selvom hverken kunstigt lys eller æglægningsfoder og jeg besluttede derfor at ruge tidlige kyllinger allerede i januar og februar. Til udstilling i december kunne hønsene godt have været 2 mdr. yngre men hanerne var først lige klar til tiden. Og hvordan gør man så lige det-pyhaaaa. Det sidste jeg har erfaret er at mine avlshøner(hvide dobbeltrandede barnevelderhøner) er gået i fældning her i januar-og det er jo et noget uheldigt tidspunkt fordi jeg om et par uger gerne skulle igang med at samle rugeæg hvilket der ikke er mange af. Så jeg ruger ikke så tidligt i år-det er jo lidt øv at de går i fældning når de er fra samme år.

Hej Lone, rigtigt godt at se dig.

Lomo:
Rugemaskinen er skam fyldt op igen ::)!
Jeg har hentet blodfornyelse forskellige steder fra, så de dyr skulle lige bruges til den første tur med rugemaskinen.
De æg, der nu er i rugemaskinen er fra mine egne stammer.... sæt nu, at noget skulle falde alt for uheldigt ud med blodfornyelsen, vil jeg have nogle gode dyr alligevel.

Kyllingerne fra de nye dyr ser iøvrigt meget forskellige ud >:(!!!

Maiken Brændmose Jensen:
Ja, jeg har også kyllinger, 12 stk. De er fra i går.
Deres mor klarer det med varmen, så det er ikke så dyrt. :)

Navigering

[0] Emneindeks

[*] Forrige side

Skift til fuld version