Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kyllinger spørgsmål  (Læst 2832 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kasper.k

  • Bruger
  • Indlæg: 2
Kyllinger spørgsmål
« Dato: 18 Februar , 2020, 20:32 »
Hej jeg fik kyllinger d 7/2 2020 . Som har det super og hygger inden for under varmelampen, mit spørgsmål er om jeg kan sætte dem udenfor midt i marts  måned, når de er 5 uger, er det ok ,hønsene er en blanding af lys susex og stor orpington? Mvh kasper
« Senest Redigeret: 19 Februar , 2020, 17:01 Fra Kasper.k »

Offline Marie1

  • Bruger
  • Indlæg: 581
Sv: Kyllinger spørgsmål
« Svar #1 Dato: 20 Februar , 2020, 10:17 »
Så vidt jeg kan læse mig til, så er kyllinger varmefri efter 5-6 uger (ret mig gerne). Marts kan være vinterkold, så jeg ville dels vente til 6 uger, og så forholde mig til vejret.

Offline Kasper.k

  • Bruger
  • Indlæg: 2
Sv: Kyllinger spørgsmål
« Svar #2 Dato: 20 Februar , 2020, 10:56 »
Tak for svar , jeg er nybegynder og ville sikre mig at kyllinger kunne klare det , tror at de får varmelampen med ud i huset det første stykke tid

Offline anneke

  • Bruger
  • Indlæg: 292
Sv: Kyllinger spørgsmål
« Svar #3 Dato: 21 Februar , 2020, 21:33 »
Jeg venter til de har fået fjer på ryggen. Og du kan gøre overgangen lidt lettere ved at hænge lampen lidt højere. De sidste dage tænder jeg lampen kun når de skal sove om natten og så er det slut.
mvh. Anneke
Barnevelder, moskusænder, svanegæs.

Offline Margrethe

  • Bruger
  • Indlæg: 399
Sv: Kyllinger spørgsmål
« Svar #4 Dato: 21 Februar , 2020, 23:23 »
Jeg ville også være varsom med at fjerne varmelampen efter teorien om, at de er varmefri fra seks uger, især på denne barske årstid. Hellere en uge for meget med varme end én for lidt. Det kan ende som dyrt, sparet strøm. Det lyder som en god plan med langsom nedtrapning og at lade den være tændt om natten i længere tid.