Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: HJÆLP....  (Læst 7443 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
HJÆLP....
« Dato: 03 November , 2008, 17:52 »
Skulle ud her til aften, indrømmer det var efter mørkets frembrud, og lukke vores høns og kyllinger ind.
Da ser vi, at vi mangler en hvid silkehøne. Hun er bare pistvæk.......... Ingen blod eller fjer, men væk er hun.
Mener at hvis det var en rotte eller andet skab, så ville der være spor i form af fjer eller blod. Er det ikke rigtigt.
Er det en der har taget hende????
Jeg er bare så ulykkelig :'( :'( :'(
Der mangler kun hende, ingen andre og ingen kyllinger.
Der er ingen huller i hegnet rundt vi har gennemset gården (den er ikke så stor).

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: HJÆLP....
« Svar #1 Dato: 03 November , 2008, 18:14 »
Det er før set at høns beslutter sig for en enkelt nat i frihed
http://fjerkrae.dk/prod/index.php/topic,2401.0.html

Så det kan sagtens være tale om her. På den anden side så kan det også være en rovfugl eller Mikker der har været det.

Jeg tror du må vente til imorgen og se om hun så dukker op eller stadig er væk. Der er helt sikkert håb, men også fare for at hun er væk.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: HJÆLP....
« Svar #2 Dato: 03 November , 2008, 18:39 »
Ja kan ikke gøre så meget nu, og slet ikke når det er mørkt.
Tror ikke det er en rovfugl eller mikkel, for vores hønsegårde er overdækket.
Jeg vil mene, at rotter eller mår er den eneste mulighed, men så synes jeg bare der burde være spor efter det.

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: HJÆLP....
« Svar #3 Dato: 03 November , 2008, 21:25 »
For nogen dage siden var der en anden der også manglede en høne ved sengetid, den dukkede op dagen efter.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: HJÆLP....
« Svar #4 Dato: 03 November , 2008, 21:32 »
Hvis der ikke er huller i hegnet kan hun jo ikke komme ud, og ingen store huller i hønsehuset, og hun kan jo ikke bare forsvinde, kan der være nogen der har taget hende,  :( jeg håber du meget snart får hende hjem et trøstekram fra mig ( )
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: HJÆLP....
« Svar #5 Dato: 03 November , 2008, 21:34 »
Lisbeth
Du skriver der er overdækket i din hønse gård.
Har du buske eller andet som den kan gemme sig i  ???

Du kan kun håbe på at den gemmer sig og dukker op i morgen, ellers er der nok desværre et andet dyr som har taget den,  <A mærkeligt at der slet ingen fjer er-------- kan jo være et godt tegn  <- <-
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Bitten

  • Gæst
Sv: HJÆLP....
« Svar #6 Dato: 03 November , 2008, 22:13 »
Hej Lisbeth

Jeg havde på et tidspunkt en dværghøne, der i foråret valgte at gemme sig. Vi troede først, at ræven havde taget hende, men hver eftermiddag dukkede hun pludselig op glad og frejdig, tog sig et sandbad, spiste og drak og vupti så var hun væk igen.  Dvs. hun var skruk og havde en rede et sted. Vi ledte og ledte og ledte, men det er ret svært, når alt det grønne er kommet op inklusive ukrudt.

Og det stod på i en uge eller 14 dage. En dag kom hun ikke mere og i sensommeren fandt vi en lille rede med 3 små æg i. Vi regner med, at et rovdyr tog hende.

Din høne er vel ikke skruk?

Mvh Bitten

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: HJÆLP....
« Svar #7 Dato: 03 November , 2008, 22:17 »
i sommers gad den ene af mine hybrider heller ikke indfinde sig om aftenen. jeg ledte og ledte for havde næsten lige fået hende.
kl 4.30 om morgen blev jeg så vækket af eet stk hysterisk høne ude i haven som gik og skreg sine lunger ud ;)
(var sq lige før jeg ønskede at der kom en ræv forbi ;) )

håber hun viser sig i morgen :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: HJÆLP....
« Svar #8 Dato: 04 November , 2008, 18:51 »
Tak til jer der har skrevet til mig og undskyld mit sure opstød i går, jeg var bare så desperat og ingen hørte mig. Undskyld  :'(

Ang. silken, så stod hun dælme inden i huset her til morgen da de skulle lukkes ud.
Fatter ikke hvor hun har været derinde, men et eller andet sted har hun gemt sig derinde. Dumme kræ, hun fik også stuearrest i dag  :D ;)
Alle vores høns går i lukkede gårde (har 3 hønsegårde), og alle 3 er overdækkede. Det var derfor jeg var ved at skrige i går, for jeg kunne ikke finde ud af hvor hun var blevet af. Vi kunne simpelthen ikke se hende nogen steder og der var ingen spor af fjer eller blod. Samtidig kunne jeg også godt se en stor fed rotte slæbe afsted med hende ned i kloaken eller at hun var smuttet ud mellem benene på os og sad udenfor et sted alene og kold. Jeg var så ulykkelig.
Det er ikke sådan når man er hønsetosset  ;D
 Til dig Wanda, så føler jeg med dig, det er hårdt at miste. Også selv om det er et lille kræ. Knus herfra  <- <- <- <F

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: HJÆLP....
« Svar #9 Dato: 04 November , 2008, 21:02 »
Godt hun dukkede op. :D
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: HJÆLP....
« Svar #10 Dato: 04 November , 2008, 21:07 »
Dejligt at læse <C
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: HJÆLP....
« Svar #11 Dato: 04 November , 2008, 22:05 »
Lisbeth: det er sq ok at være lidt øv en gang i mellem, vi kvinder kan jo altid undskylde det med noget premenstruelt  ;)
Godt hun 8hønen) ikke var væk, og nogen gange kan man undre sig over hvor de kan gemme sig.


Wanda som idag brugte 10 minutter på at lede efter den mobiltelefon som lå på bordet lige foran næsen på hende :-[
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Dorte Hee

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 345
Sv: HJÆLP....
« Svar #12 Dato: 04 November , 2008, 22:08 »
Helt utroligt som en lille silke kan ta fusen på én  ;D Nu hun er i sikkerhed må du grine af det  ;)
Godt hun dukkede op iført hele fjerdragten  <-
Mange hilsner Dorte

0.1 Australops
0.1 Maran/Orpington
som er i pleje på ubestemt tid

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: HJÆLP....
« Svar #13 Dato: 05 November , 2008, 10:02 »
Da jeg havde sikehøns sammen med mine orpington, gik jeg tit og lyste rundt om aftenen indtil jeg fandt fidusen, de sad under de store puffede orpington, og når jeg manglede en så rodede jeg lidt i bunken, og fandt mine silker, så det kan være hun har været under dynen da du så efter hende  <H
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Jette Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
  • Grib dagen, timen, minuttet
Sv: HJÆLP....
« Svar #14 Dato: 05 November , 2008, 12:38 »
@ Ina Den forklaring var ny  ;D ;D "Løft lige op i skørterne piger"

@Lisbeth Måske ville du få flere svar hvis du omformulerede din overskrift, altså satte lidt madding på, f.eks. Høne Bøne er væk, hvad nu? Så ville man vide i hvilken retning dit opråb gik.

Jeg må rødmende indrømme  <G at jeg ikke havde læst dit indlæg før, det var kun fordi der stod noget i kommentatorboksen jeg blev nysgerrig. der er temmelig mange indlæg og så vælger man dem der ser mest spændende ud. Tag f.eks. Patricias indlæg med vaskedag.... det er man da nødt til at klikke på selv om vi har set billeder af hønsevask før. I sommers satte jeg et vidunderligt billede ind af en solsort, som havde bygget rede i Bilkas haveafd. Det indlæg kaldte jeg "En dag i Bilka". Det var der ikke så mange der læste. De troede vel bare det var noget med fuglefrø på tilbud. Hvis jeg i stedet havde kaldt det "fuglerede i Bilka" havde der nok været mere bid :D Bare et lille pip herfra... Godt at du fandt hende, nu kan du så gruble over hvor hun var været.
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!