Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Så er rotterne kommet ind igen.  (Læst 26488 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Så er rotterne kommet ind igen.
« Dato: 22 Oktober , 2008, 09:13 »
Øv jeg kom over i hønsehuset her til morgen, og hvad ser jeg, der er rotter  <B  det er let at se i mit hønsehus, for de kommer ind under huset, og de skraber en masse leganødder op, jeg havde heldigvis gift til at komme i hullerne, men langs væggen er der en rende hvor jeg må til at mure for at lukke den rende ØV  >:(
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Så er rotterne kommet ind igen.
« Svar #1 Dato: 22 Oktober , 2008, 16:24 »
Er lige kommet ind fra hønsehuset, hvor der åbenbart har været rotter for jeg mangler 3 små kyllinger, og det på trods af at jeg har kat der er ude om natten.
Pist væk er kyllingerne i hvertfald, der lå kun lidt indvolde tilbage i kyllingekassen, øv øv øv!!!
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Så er rotterne kommet ind igen.
« Svar #2 Dato: 22 Oktober , 2008, 16:46 »
Hvor er det træls for jer begge to  :'(
Lad os håbe I hurtigt får has på de skiderikker  <B <R <B <R
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline mutti

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 226
Sv: Så er rotterne kommet ind igen.
« Svar #3 Dato: 22 Oktober , 2008, 20:37 »
ej hvor lyder det trist med kyllinger der er forsvundet  :'(troede ikke at rotter tog så store dyr  :o
Helle Signe Jacobsen

<P
34 Isa Waren
1.10 dværg opington
7 dværg wyandotter
2 dværg kochin
1 Børge hest og 1 Gaffemis
2

Offline Dorte Hee

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 345
Sv: Så er rotterne kommet ind igen.
« Svar #4 Dato: 22 Oktober , 2008, 21:57 »
ØV!! Jeg hader rotter  <R <B men er vist ikke alene om dét!
I weekenden kunne jeg konstaterer et "fint" udgangshul under hønsehuset og et hul ved en trærod i hønsegården  >:( Op kom smækfælderne om natten, næste morgen var det lille stykke spegepølse væk fra den ene fælde, men den var ikke udløst (snu små sataner). Efter et par nætter uden gevinst, trampede jeg hullerne godt til og der er ikke blevet gravet siden. Nu er det så anden nat der ikke er sat fælder op og håber ikke der har været aktivitet i morgen tidlig...
Men det undre mig, hvis den/de bare har været på forbigående visit - når de nu kan bo lunt og godt under huset... >:( Men det er nu! de skal klappes inden de formerer sig for voldsomt.
Mange hilsner Dorte

0.1 Australops
0.1 Maran/Orpington
som er i pleje på ubestemt tid

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Så er rotterne kommet ind igen.
« Svar #5 Dato: 23 Oktober , 2008, 09:50 »
Ja de  <B rotter de skal godt nok ikke have en change, jeg er så træt af se når de har været i hønsehuset, jeg troede jeg havde gift i alle huller, og en stor sten over indtil der skal mures, men så bryder de op midt i gulvet, og det er støbt, når jeg lukker de huller der er, så har jeg tænkt om jeg kunne komme glasskår i det nederst lag, og ren beton øverst så mine dyr ikke skære sig, eller må man ikke det  ???
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Så er rotterne kommet ind igen.
« Svar #6 Dato: 23 Oktober , 2008, 14:53 »
Vi plejer at finde alle de huller vi kan og så sprøjte luft igennem for at finde ud af hvilke der hænger sammen. Når det så er gjort, så lukker vi de huller hvor der er kommet luft igennem, så der kun er en udgang pr hul. Derefter finder vi gas frem og gasser dem ud, ellers dør de i deres huller. Tror ikke det er helt lovligt  ::) ::) ::)..
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

MartinJ

  • Gæst
Sv: Så er rotterne kommet ind igen.
« Svar #7 Dato: 23 Oktober , 2008, 17:27 »
Det er ikke ulovligt at gasse rotter eller blande glasskår i betonen (det virker forresten ret godt).
Men en rotte og en ræv er et dyr, nøjagtig som en høne og en kylling. Det kan man ikke rigtig komme udenom. Rottegift virker på en grum og uhuman måde, men jeg skal ikke spille hellig, jeg bruger det selv. Jeg gider ikke ha rotter.

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Så er rotterne kommet ind igen.
« Svar #8 Dato: 23 Oktober , 2008, 17:41 »
Citér
så har jeg tænkt om jeg kunne komme glasskår i det nederst lag, og ren beton øverst så mine dyr ikke skære sig, eller må man ikke det 

Under alle omstændigheder er det dyrplageri....
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Joankinu

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 521
Sv: Så er rotterne kommet ind igen.
« Svar #9 Dato: 23 Oktober , 2008, 20:34 »
 ;D

Harselv prøvet hvad det vil sige at være ret plaget af rotter.

Flyttede i foråret og der var MANGE rotter der hvor jeg flyttede hen. De nåede at tage 5 dyr inden rottemanden kom første gang - det på bare to nætter - surt!

 <W

Hvis bare man følger op på rotte plagen  og sikrer sig at dyrene er døde - hvis man ser dem - ja så er der ikke nogen problemer.

Jeg har selv lagt glasskår i overfladen rundt om mine hønsegårde (ikke så det kan ses med det blotte øje) og det hjælper for nu går de kun mod den ene hvor jeg ikke har gjort det nummer. MEN det er aldrig humant at give dyr gift uanset hvilket dyr det er!

Mhp at dække glasskår med beton så ens egne dyr ikke skær sig - jo gør det det er altid en yderligere forhindring for rotterne!

håber snart rotterne flytter til en anden bopæl for din skyld
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Så er rotterne kommet ind igen.
« Svar #10 Dato: 23 Oktober , 2008, 20:52 »
Jeg vil da hellere bruge gift end glasskår.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Så er rotterne kommet ind igen.
« Svar #11 Dato: 24 Oktober , 2008, 07:48 »
Ja nu er jeg jo selv en gamel (rotte) og jeg kan huske da jeg var barn hvordan man lagde glasskår ned i rottehuller, og mine gamle bedsteforældre kunne fortælle at på et tidspunkt var der så mange rotter, at de løb over dynen når de sov, og for at komme af med dem skulle de fange en og få rotten til at skrige, for så forsvandt rotterne.

Tak Joankinu jeg håber også jeg snart bliver fri for rotterne, jeg gør alt hvad jeg kan, lukker huller og lægger gift (selv om jeg ikke er glad for dette, ejheller glasskår) men jeg er endnu mindre glad for rotter
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Så er rotterne kommet ind igen.
« Svar #12 Dato: 24 Oktober , 2008, 08:17 »
...og meget mere glad for vores høns!!  :)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Så er rotterne kommet ind igen.
« Svar #13 Dato: 24 Oktober , 2008, 08:31 »
@ Lisbeth ja lige netop.
Jeg har lige været ovre for at åbne for mine høns, og der har igen være rotter på besøg, mit hønsehus er en gammel svinestald som vi har lavet om til hønsehus, det er noget stor, jo nok også derfor jeg ikke se alle huller, men hvem skulle tro at de vil bryde op midt i gulvet, jeg har kasser med gift, jeg lægger gift i hullerne, og en stor sten over, og det hjælper ikke engang, så nu MÅ jeg få hentet nogle poser beton de huller skal lukkes.  >:(
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Så er rotterne kommet ind igen.
« Svar #14 Dato: 24 Oktober , 2008, 09:23 »
Du skal da have dig en dansk svensk gårdhund, den er en eminent rottehund.
Jeg har også høns i den gamle stald, og der står smuthullet altid åbent da det også er kattenes indgang til fyrrummet, stalddøren ind til hønsene er lukkede, men der kan snildt komme rotter ind, men de møder enten en gammel kat, eller en frisk gårdhund, og det virker, og er helt giftfrit.  <D
Der findes ikke noget mere irriterende end de små rovdyr der kan komme ind alle vegne.

Hvis du beslutter dig for en gårdhund, så har jeg da en på lager, lille og sød.  <:

Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn