Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Problemer med R-com 50  (Læst 8102 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pylle pylle

  • Gæst
Sv: Problemer med R-com 50
« Svar #15 Dato: 22 Januar , 2012, 22:24 »
hvad med alm eddike? det er ikke så skrapt, og tager kalk fint!!!???

kyllingesalg

  • Gæst
Sv: Problemer med R-com 50
« Svar #16 Dato: 22 Januar , 2012, 22:26 »
Det har jeg også selv tænkt på, altså det med eddikesyre, men problemet er at der rundt om varmelegemet sidder et slags plastiketui og det tror jeg ikke kan lide at komme i saltsyre.

Er så glad for at vi har fundet ud af hvad der var galt. Det er simpelthen den bedste rugemaskine jeg nogensinde har haft og nu kører den bare upåklageligt igen. Dejligt  ;D
Hej igen  ;D

Nu er der jo meget stor forskel på eddikesyre og saltsyre  ??? Man kan jo også bruge citronsyre som til en opvaskemaskine.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Problemer med R-com 50
« Svar #17 Dato: 22 Januar , 2012, 22:31 »
Skal også have fat i noget destilleret vand.

Hvis man selv har, eller kender nogen der har, en kondenserende tørretumbler (altså uden aftræk), er der fri adgang til destilleret vand, i dennes opsamlingstank.
Mvh
Erik Andersen

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: Problemer med R-com 50
« Svar #18 Dato: 22 Januar , 2012, 22:34 »
"Nu er der jo meget stor forskel på eddikesyre og saltsyre   Man kan jo også bruge citronsyre som til en opvaskemaskine".

Jeg går i seng  ;D

Jeg skrev forkert. Jeg mente selvfølgelig eddikesyre  ::), men det er da rigtigt, at det ikke er så skrapt når de andre maskiner kan klare det.
« Senest Redigeret: 22 Januar , 2012, 22:36 Fra lisbethpilkjær »

pylle pylle

  • Gæst
Sv: Problemer med R-com 50
« Svar #19 Dato: 22 Januar , 2012, 22:37 »
Hvis man selv har, eller kender nogen der har, en kondenserende tørretumbler (altså uden aftræk), er der fri adgang til destilleret vand, i dennes opsamlingstank.


sikke et godt råd-.. det havde jeg slet ikke tænkt på.. slut med at give 10 kroner flasken!!! /o /o /oTak

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Problemer med R-com 50
« Svar #20 Dato: 22 Januar , 2012, 22:39 »
Ingen årsag.

Vi er her for at hjælpe hinanden.  :D :D
Mvh
Erik Andersen

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: Problemer med R-com 50
« Svar #21 Dato: 22 Januar , 2012, 22:45 »
jeg har kondenstørretumbler, og vi hælder bare vandet ud... du kan få alt det du vil og så kan svigermor tage det med til Svendborg /o
høns, ænder, hunde, katte...

kyllingesalg

  • Gæst
Sv: Problemer med R-com 50
« Svar #22 Dato: 23 Januar , 2012, 00:49 »
Hej  ;D

Der er vel heller ikke kalk i regnvand. Så det burde vel kunne bruges, hvis man kan få det rent nok.

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: Problemer med R-com 50
« Svar #23 Dato: 01 Februar , 2012, 20:39 »
OPDATERING:

Der er på trods af den utrolig svingende fugtighed i maskinen kommet 8 friske kyller fra de 8 æg der var i som prøve (skulle lige se om Manse skød med løst krudt  ;D)

Maskinen har dog opført sig meget mærkeligt, så jeg må tage kontakt til firmaet og høre dem hvad jeg skal gøre.

Faktisk kom de 6 af kyllerne allerede søndag og natten til mandag og de var lagt i maskinen mandag aften den 9/1.

pylle pylle

  • Gæst
Sv: Problemer med R-com 50
« Svar #24 Dato: 01 Februar , 2012, 21:23 »
jamen Lisbeth.. var det så ikke næsten også på klokkeslet at de 8 kyller ankom??

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: Problemer med R-com 50
« Svar #25 Dato: 01 Februar , 2012, 21:30 »
Det var det ca. Jeg havde regnet med at de kom tirsdag, men at de kommer før gør ingenting, tværtimod  :D

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Problemer med R-com 50
« Svar #26 Dato: 02 Februar , 2012, 10:24 »
Når jeg ruger større hold kyllinger ud så komme der altid nogen på 20. dagen. Enkelte gange er de første klækket allerede på 19. dagen.
Jeg vil faktisk sige at hvis ikke min. halvdelen er ude af ægget på 21. dagen, så er der "noget galt".
Det kan så være for lav temperatur under rugning.
Avlsdyr i for dårlig kondi (evt. forkert fodring).
Eller måske er avlsdyrene ved at være indavlet.
Og sikkert også flere andre årsager.

Danny
Himlen bør altid være blå!

FC-Søvind

  • Gæst
Sv: Problemer med R-com 50
« Svar #27 Dato: 02 Februar , 2012, 11:13 »
Når jeg ruger større hold kyllinger ud så komme der altid nogen på 20. dagen. Enkelte gange er de første klækket allerede på 19. dagen.
Jeg vil faktisk sige at hvis ikke min. halvdelen er ude af ægget på 21. dagen, så er der "noget galt".
Det kan så være for lav temperatur under rugning.
Avlsdyr i for dårlig kondi (evt. forkert fodring).
Eller måske er avlsdyrene ved at være indavlet.
Og sikkert også flere andre årsager.



Danny


Hej Danny, En mulig årsag kan meget vel være at kyll. foster ikke starter helt på samme tid, selv om rugeæggene er ilagt samtidligt.
Du har sikret bemærket at allerede efter en uge er der til tider en lille forskel på udviklingen af den røde "edderkop" uden det derfor behøver være tale om ringe befrugtning. Jeg bilder mig selv ind at årsagen allerede skal søges i opbevarings tiden (ældste vs. yngste rugeæg - svingende opbevaringstemp./fugtighed) inden ilægning i rugemaskinen.
Men i sidste ende giver det en samlet forlænget udrugningstid for et hold som sådan, uden der er tale om forlænget klækning som jo er et helt andet problem.
Personlig har jeg aldrig opbevaret rugeæg længere end max 1 uge og har aldrig haft problemet, tilgengæd kan problemet være ganske udtalt hos udefra kommende rugeæg.