Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: luftvejs problemer ved nyankommende,  (Læst 21279 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pylle pylle

  • Gæst
Sv: luftvejs problemer ved nyankommende,
« Svar #30 Dato: 17 November , 2009, 17:30 »
jamen det var ikke fordi at selve kalken var det værste.. jeg har set det der var værre.. det er mere de skader som hønen havde på sine ben, altså tæer som har ikke har haft en ordentlig blodtilførsel.. det kan også være at den har haft noget viklet om sine tæer, som har gjort det??
og hele misæren har nu ikke været særlig dyr som sådan, men bekymringerne, ja de er stygge.. men jeg har jo selv valgt!!!

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: luftvejs problemer ved nyankommende,
« Svar #31 Dato: 17 November , 2009, 18:26 »

...og du har gjort et FLOT arbejde Tine  /o

...du har reddet hendes liv  *p
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tina Taomina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 440
Sv: luftvejs problemer ved nyankommende,
« Svar #32 Dato: 18 November , 2009, 21:51 »
Åhh, hvor er det godt at høre, at det går den rigtige vej.  <M <I *o

De 2 høner er vel nok heldige, at de har en "mor" som dig. En som bekymre sig, og gør hvad der skal til for at lindre deres lidelser. Giv dig selv en kæmpe krammer - det har du gjort godt.

Glæder mig på deres vegne til at de skal ud af isolationen.
Knus fra Tina med
0,1 Stor hvid silke
0,1 Blå orpington
0,1 Blå silke
0,1 Maran
0,1 Sort orpington
0,1 Blå Austraulorp
0,1 Amrock
4,1 Børn
1,0 Ægtefælle

pylle pylle

  • Gæst
Sv: luftvejs problemer ved nyankommende,
« Svar #33 Dato: 19 November , 2009, 11:45 »
tak for de rosende ord.. men jeg fortjener dem ikk.. jeg bliver nød til at aflive hønen med forkølelse. den har her til morges fået det værre. Jeg forstår det ikk.. det virkede som om den fik det bedre.. men nu.. bliver det værre. jeg kan ikke gøre mere, og hvad har den af hønseliv?? .. så, nu er det det.  :'( det er det rigtige at gøre....


men bare nogen kunne gøre det for mig.. :-\

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: luftvejs problemer ved nyankommende,
« Svar #34 Dato: 19 November , 2009, 12:02 »
Stakkels dig, det lyder ikke sjovt :( Jeg (læs: manden ;)) ville gerne gøre det for dig, hvis du boede noget tættere på *l

Trøstekram herfra! *b

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: luftvejs problemer ved nyankommende,
« Svar #35 Dato: 19 November , 2009, 12:05 »
Åh nej. Men det er nok det bedste, trods alt hvad du har gjort.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

pylle pylle

  • Gæst
Sv: luftvejs problemer ved nyankommende,
« Svar #36 Dato: 19 November , 2009, 12:06 »
tak Chistina. men jeg tror jeg skal gøre det selv.. det er nok en del af det med at tage ansvar for sine handlinger.. nemlig det at købe sig syge dyr.. det gør jeg altså ikke igen.. man kan ikke redde verden.. og det må jeg bare mase ind i min lille lyserøde verden..

pylle pylle

  • Gæst
Sv: luftvejs problemer ved nyankommende,
« Svar #37 Dato: 19 November , 2009, 12:07 »
tak Finn...

pylle pylle

  • Gæst
Sv: luftvejs problemer ved nyankommende,
« Svar #38 Dato: 19 November , 2009, 12:37 »
så... nu er det gjort..  :'(det er det værste jeg nogensinde måtte gøre.. jeg tænker hele tiden om det var det rigtige jeg gjorde... puha hvor har jeg kvalme..tænk man kan pive over en høne..  <W <W <W


 <F

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: luftvejs problemer ved nyankommende,
« Svar #39 Dato: 19 November , 2009, 12:41 »
*t Jeg synes det lyder til at det var det HELT rigtige at gøre! *b Trods alt var det godt de landede hos dig, så de ikke går syge og ubehandlede rundt længere *t *t *l

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: luftvejs problemer ved nyankommende,
« Svar #40 Dato: 19 November , 2009, 13:10 »
Det er desværre det ansvar vi påtager os når vi holder dyr. Syge dyr har ret på en ordentlig afslutning på livet. Heldigvis er første gang den sværeste. Man skal lige tage sig sammen.  :P
Men hvis du en gang har smagt en ordentlig hjemmeslagtet hanesteg, så ved man at det er besværet værd!  ;) Så jeg håber at næste gang du skal slagte et dyr, er det ikke fordi det er sygt, men fordi du skal have dejlig mad.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: luftvejs problemer ved nyankommende,
« Svar #41 Dato: 19 November , 2009, 13:29 »
Tine *l *t du har min allerstørste sympati, for jeg genkender følelserne, ærgerligt at du fik syge høns, da du købte her for nylig. Du tog den rigtige beslutning, selvom det var svært  /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

pylle pylle

  • Gæst
Sv: luftvejs problemer ved nyankommende,
« Svar #42 Dato: 19 November , 2009, 15:19 »
tak til jer alle.. det er nok også fordi jeg havde taget den ind.. jeg gik til den flere gange om dagen.. og selvom det bare er en høne, blev man jo lidt glad ved den..har det dog lidt bedre med det nu.. det var det rigtige at gøre, medmindre jeg ville lade den indlægge på dyrehospitalet.. og det var jo nok lige voldsomt nok., tror helt sikkert i har ret i at det er værst første gang.. men, nu er det overstået. kalkbens hønen (som er blevet døbt Carmen,- ben er blevet rigtig gode.. og den virker frisk og fin. så den kommer ud i verden senere på ugen..
billeder følger..

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: luftvejs problemer ved nyankommende,
« Svar #43 Dato: 19 November , 2009, 15:58 »
I samme øjeblik, det bliver til "bare en høne" så skal du holde op med at have dyr..... Vær stolt  af at du var ansvarlig og gjorde hvad du kunne og at du også var parat til at gøre det meget ubehagelige. Selv om det er svært lige i øjeblikket.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: luftvejs problemer ved nyankommende,
« Svar #44 Dato: 19 November , 2009, 16:41 »
Tine, bravo! Både for at gøre forsøget, for at stoppe, når behandlingen ikke virkede og for at få det nødvendige overstået, når det nu skulle være.

Som Finn siger: Den dag, det bare er en høne..