Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Skævt næb..........  (Læst 1925 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline walter

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 520
Skævt næb..........
« Dato: 06 Oktober , 2010, 09:37 »
Hej allesammen
Den bedste og eneste hane i Thyringer skæg Chamois farvet har et skævt/underbid næb er sådan noget arveligt,jeg vil gerne bruge ham da jeg skal køre langt for at finde en ny,så vidt jeg ved er jeg den eneste i DK der har dem i dværg.
Håber på svar Walter
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Bent Skaarup Pedersen

  • Bruger
  • Indlæg: 228
Sv: Skævt næb..........
« Svar #1 Dato: 06 Oktober , 2010, 10:15 »
Hvis du ikke er i gang med stærk indavl - og det ved du bedst selv - så er den slags deformiteteter ofte tilfældigt/resultat af temeperatur/fugtighedsudsving under rugning - ligesom skæve tæer !

Hellere tage chancen end lade være med at avle med noget så sjældent !

med venlig hilsen - Bent Skaarup Pedersen

Offline walter

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 520
Sv: Skævt næb..........
« Svar #2 Dato: 06 Oktober , 2010, 16:43 »
Tak for svar Bent det var faktisk lige det jeg ville høre <I <E
mvh Walter
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Skævt næb..........
« Svar #3 Dato: 06 Oktober , 2010, 18:59 »
Du kan da prøve og så slutte linien hvis der dukker nogle skævnæbbede kyllinger op. Det kan jo sagtens være en tilfældighed. Darwin så jo tingene i MEGET stort perspektiv og bliver nok brugt lidt for ofte som argument for at vælge dyr fra.....
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand