Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Langsomtvoksende kylling  (Læst 2587 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tove

  • Bruger
  • Indlæg: 319
Langsomtvoksende kylling
« Dato: 24 Juli , 2014, 21:38 »
Jeg har en lille flok araucana på knap 9 uger. De er sunde og raske (og går utroligt sent i seng  ;)), men en af dem vokser simpelthen SÅ langsomt. Den er lige så kvik som resten - drøner rundt med de andre og spiser, drikker og skraber lige så meget. Men den er vel sådan ca på størrelse med en dværgvagtel - og de andre er fint store.
Hvad kan det skyldes - og hvad Søren før jeg med den, når de andre skal flytte ind i det store hønsehus? Den er jo for lille til at klare sig i en almindelig hønseflok
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Langsomtvoksende kylling
« Svar #1 Dato: 24 Juli , 2014, 21:53 »
Spontan fordværgning. Det sker somme tider. Der er ikke noget i vejen med kræet, men man skal ikke avle videre på den. (Det er alligevel tit hanekyllinger, så du kan jo kalde den Grydesteg). ;)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline anneke

  • Bruger
  • Indlæg: 292
Sv: Langsomtvoksende kylling
« Svar #2 Dato: 24 Juli , 2014, 22:33 »
Sådan en har jeg også. det er en af min æglæggerblandinger som består af udelukkende store racer. Det er rigtig træls. den passer ikke sammen med de store høns og heller ikke ved kyllinger. Jeg trøster mig ved tanken at det er første gang det sker i alle år jeg har haft høns, jeg har nok haft en par tusinde kyllinger i alt. Og nej ingen hane det er en høne.
mvh. Anneke
Barnevelder, moskusænder, svanegæs.

Offline Tove

  • Bruger
  • Indlæg: 319
Sv: Langsomtvoksende kylling
« Svar #3 Dato: 24 Juli , 2014, 22:37 »
Hi! Det blir da den mindste grydesteg - ever! Men så må. I jo se, hvor stor den kan blive, og hvis det er en høne, kan den jo flytte ind til dværghønsene  ;)
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Offline anneke

  • Bruger
  • Indlæg: 292
Sv: Langsomtvoksende kylling
« Svar #4 Dato: 24 Juli , 2014, 22:48 »
Min er nok næsten udvoksede. Det er dens søskende i hvert fald. Den bliver ikke større end en brevdue. Jeg har ikke nogle dværghøns som den kan komme til så hvis der er nogen som vil have en lille dværghøne i agerhønefarve må de bare sige til.
mvh. Anneke
Barnevelder, moskusænder, svanegæs.

Offline Tove

  • Bruger
  • Indlæg: 319
Sv: Langsomtvoksende kylling
« Svar #5 Dato: 24 Juli , 2014, 23:03 »
Så er det da en skam, at vi bor så langt fra hinanden Anneke  ;) - ellers kunne de to jo flytte sammen
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Langsomtvoksende kylling
« Svar #6 Dato: 24 Juli , 2014, 23:17 »
Alt efter dens individuelle temperament kan den måske sagtens klare sig blandt de andre høns. En af mine silkekyllinger er noget mindre end de andre og i dag så jeg, at den jagede rundt med de noget større og ældre brahma kyllinger. De går i en blandet flok hvor der bl.a. også er voksne brahmaer.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.