Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Nyt fra bobwhitevagtelland  (Læst 103359 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bjarne Andersen

  • Gæst
Sv: Nyt fra bobwhitevagtelland
« Svar #105 Dato: 14 August , 2009, 17:15 »
Hej Marianne.
Pas på med rørene. Kyllingerne lære ret hurtig at hoppe rimelig højt og de kan så være uheldig at falde ned i rørene.

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Nyt fra bobwhitevagtelland
« Svar #106 Dato: 14 August , 2009, 17:48 »
For pokker hvor er de søde..... Nu savner vi lige Lucky men skynder os at glæde os over dine skønne vagtel hyglinger.

Er det rør som du vander ned i ?
En ide vil være at trække en nylon strømpe over og evt sætte en elastik hen over så kan du vande igennem strømpen og dine små hyglinger kan ikke falde derned.

Tak for synet og Thor og jeg  *k *k *k *k

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Nyt fra bobwhitevagtelland
« Svar #107 Dato: 14 August , 2009, 20:10 »
Hehe, Lene, Great minds think alike...så snart jeg læste Bjarnes besked, strøg jeg ned i strømpeposen og fandt fire nylonknæstrømper, som jeg har trukket over, og ladet hænge som en lille pose nogle få centimeter ned indvendigt i røret.
Jeg har også savet små trekanter ud i styropor, og sat en skrue i til håndtag, trekanterne er til at dække vandingshullerne i kapillærkasserne.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Nyt fra bobwhitevagtelland
« Svar #108 Dato: 14 August , 2009, 20:14 »
Øh Marianne sikke nogle skønne film du der har taget, jeg troede bob white var hvide men jeg kan se en er ved at være sort, men de små ser ud til at have det super godt, jeg ville sætte propper i de rør  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Bjarne Andersen

  • Gæst
Sv: Nyt fra bobwhitevagtelland
« Svar #109 Dato: 14 August , 2009, 20:22 »
Ja det er en utrolig flot film med nogle rigtig sunde og verile vagtelkyllinger. Skønt at se familiesammeholdet der er typisk for bob white vagtler.
De struter af sundhed der vidner om en god fodermester.  <M

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Nyt fra bobwhitevagtelland
« Svar #110 Dato: 14 August , 2009, 20:44 »
Ariel er skam snehvid, pt er hun bare meget snavset efter hun har ruget.
Det med rørene skal være, så jeg stadig kan vande ned gennem dem. Jeg tror ikke, kyllingerne kan trække strømpen ned i røret, for det meste af strømpen sidder jo udenpå, kun med en lille tut ned inde i røret, jeg vil prøve at tage et billede.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Nyt fra bobwhitevagtelland
« Svar #111 Dato: 14 August , 2009, 21:06 »
Her er lige et par billeder, det ene forestiller et rør med strømpe på, det andet er den lille familie, der har trukket sig tilbage for natten. *p

Tak Bjarne  /o , fordi du gjorde mig opmærksom på, at der kunne være et problem med rørene; jeg troede faktisk de var så høje, at kyllingerne umuligt kunne komme der op. Jeg var kun opmærksom på vandehullerne i kapillærkasserne  :D
« Senest Redigeret: 14 August , 2009, 21:09 Fra Marianne Vedel »
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Bjarne Andersen

  • Gæst
Sv: Nyt fra bobwhitevagtelland
« Svar #112 Dato: 14 August , 2009, 22:12 »
Det er egentlig utrolig så hurtig de små kyllinger lære at flyve op. Løsningen med stømpen er en god ide.

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Nyt fra bobwhitevagtelland
« Svar #113 Dato: 15 August , 2009, 09:59 »
Åh hvor sødt sådan et godnat billede  /o og en kanon god løsning med strømpe over rørene så sker der ihvertfald ikke de små noget  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Nyt fra bobwhitevagtelland
« Svar #114 Dato: 15 August , 2009, 10:06 »
Hehe, Lene, Great minds think alike...så snart jeg læste Bjarnes besked, strøg jeg ned i strømpeposen og fandt fire nylonknæstrømper

Det er vist ikke første gang at vi har gjort det  /o

Syntes at det er en smart løsning med vanderør.

Jeg var i drivhuset igår for at fjerne mine agurkeplanter som var fuldstændig mumifiserede af de S.... spindemider. Jeg købte ellers rovmider 2 gange men angrebet var åbenbart for voldsomt.
Nu er der smidt ud og så er rovmiderne vel røget med men det er der ikke noget at gøre ved. Jeg frygtede at det hele var ved at blive pakket ind i spind.
Nu vil jeg bare gerne vide hvordan jeg kan forebygge at det samme sker næste år ! <A

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Nyt fra bobwhitevagtelland
« Svar #115 Dato: 15 August , 2009, 10:24 »
   :-X Jeg tør næsten ikke skrive dette offentligt, men en god hampplante i drivhuset holder kryb og kravl væk. Vi har ikke haft spindemider, bladlus eller mellus siden vi fulgte det råd. Naturligvis destruerer vi om efteråret hampplanten ved afbrænding blandt haveaffald - og vi indånder ikke røgen  ;D.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Nyt fra bobwhitevagtelland
« Svar #116 Dato: 15 August , 2009, 10:30 »
   :-X Jeg tør næsten ikke skrive dette offentligt, men en god hampplante i drivhuset holder kryb og kravl væk. Vi har ikke haft spindemider, bladlus eller mellus siden vi fulgte det råd. Naturligvis destruerer vi om efteråret hampplanten ved afbrænding blandt haveaffald - og vi indånder ikke røgen  ;D.

 *g *g *g
Jeg var lige ved at få min kaffe galt i halsen for det billede der tordnede frem på min nethinde når min emsige nabo så ville opdage hampplanten var altså for morsomt !!
Kan du se mig blive ført bort i håndjern i 2960 Rungsted kyst for dyrkning af "narko" imens at min nabo gnækker over plankeværket.
Ellers tak for rådet  ;)

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Nyt fra bobwhitevagtelland
« Svar #117 Dato: 15 August , 2009, 10:53 »
Spindemider er noget bras! Jeg ville nok være på forkant næste år med at have nogle rovmider i samme øjeblik, du ser tegn på bæsterne, selvfølgelig skal du også holde godt øje  ::) for hvis angrebet er massivt, er det jo svært. Du kan også give drivhuset en grundig omgang når planterne er ude, men brun sæbevand, og sørge for at komme godt ind i revner og sprækker. Du skal nok sørge for at have dine vagtler et andet sted så længe og indtil der er tørt igen.
Mit drivhus er jo nyetableret i år, så der er ingen spindemider. Derfor valgte jeg også at så mine agurker selv, for så skulle jeg jo være sikret, men omvendt virker det sommetider, som om de bæster dukker op af den blå luft.

Mine to små kyller har det stadig fint her til morgen, da jeg kom over med foder anden gang, så jeg lige en lille kylling pile afsted med en ørentvist i næbbet, noget af en mundfuld!

PS Man kan da købe hampefrø i sækkevis, det gør vi til fodring af de vilde fugle, og enkelte gange har der da været en lille plante, der er spiret frem, jeg har egentlig altid troet, at planter fra de frø var golde, forstået på den måde at der ikke var THC i dem. Jeg har i hvert fald aldrig følt mig som kriminel over, at der lejlighedsvis er dukket sådan en lille fætter op. For rigtig mange år siden, inden det blev forbudt havde vi to rigtig flotte hampplanter i haven, udelukkende pga. af, at de er utrolig flotte og dekorative. Jeg kunne faktisk også godt tænke mig nogle øreringe med de små sølvhampblade, der dingler, for de er rigtig flotte; jeg køber dem dog aldrig, for jeg kan jo ikke sende nogle forkerte signaler, specielt fordi jeg er lærer.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

GKV

  • Gæst
Sv: Nyt fra bobwhitevagtelland
« Svar #118 Dato: 15 August , 2009, 11:12 »
For hver dag der går, bliver jeg mere og mere glad på dine vegne, følger jo spændt med i tråden, mon ikke det lykkes denne gang???

Hvor er de bare yndige de små fugle, både som voksne og i særdeleshed som kyllinger.

Gunni.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Nyt fra bobwhitevagtelland
« Svar #119 Dato: 15 August , 2009, 15:37 »
Jeg glæder mig også hver dag, Gunni.  <H Men det er også med en vis bæven, jeg går over i drivhuset hver morgen. Men indtil videre har de da klaret sig længere end sidste kuld, så jeg nærer et lille forsigtigt håb, men tør alligevel ikke rigtig tro på det. *k *k *k
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk