Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hjemmelavet rugemaskine?  (Læst 9695 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Metteoskov

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 108
Hjemmelavet rugemaskine?
« Dato: 09 April , 2008, 12:05 »
Jeg har set her på sitet at der er links til nogen hjemmelavede rugemaskiner. Er der nogen som har erfaring med en af dem? Jeg overvejer nemlig at lave en lille en til 10-20 æg, men jeg har jo ikke lyst hvis de ikke virker. Er der nogen som har andre, gerne nemme, løsninger på en lille funktionel rugemakine?
3 ponyer, 1,2 1,4 spelsaufår og sidst men ikke mindst 0,2 shetland sheepdog Tric. og zobel 1,0 australorps og 0,1 gul orpington

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Hjemmelavet rugemaskine?
« Svar #1 Dato: 09 April , 2008, 12:18 »
Ja, jeg har lavet min selv. Men nemt vil jeg ikke sige det var. Til gengæld så kører den klippestabilt med temperaturen :D Skal nok prøve at grave nogle billeder frem. Men overvej at købe en, evt. brugt det er nok nemmere (men ikke nær så sjovt, synes jeg)
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: Hjemmelavet rugemaskine?
« Svar #2 Dato: 09 April , 2008, 12:20 »
Jeg har også lavet min egen maskine. Og er glad for den, ingen tvivl om det. Men tidsmæssigt og også prismæssigt op i mod det antal æg jeg ruger ud, så havde jeg i dag nok valgt at købe den model harald nyborg har.
Hilsen Susanne

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Hjemmelavet rugemaskine?
« Svar #3 Dato: 09 April , 2008, 13:04 »
Den rugemaskine jeg har haft bedst rugeresultat i, var faktisk en hjemmebygget sag, jeg lånte af min veninde,,,,, den var bygget i et køkkenskab,,,,, + varmelegeme, blæser og thermostat, og hygrometer,,, det var fortræffeligt, men når jeg ser på prisen på disse remedier, så kan det dårligt svare sig  ;D
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: Hjemmelavet rugemaskine?
« Svar #4 Dato: 09 April , 2008, 13:34 »
Den rugemaskine jeg har haft bedst rugeresultat i, var faktisk en hjemmebygget sag, jeg lånte af min veninde,,,,, den var bygget i et køkkenskab,,,,, + varmelegeme, blæser og thermostat, og hygrometer,,, det var fortræffeligt, men når jeg ser på prisen på disse remedier, så kan det dårligt svare sig  ;D

Varmelegeme kan være et par el-pærer.
Blæser fra en gammel pc.
Hygrometer behøber man ikke.

Så termostaten er det dyreste.

Et kasseret køleskab/fryser/ovn er fint, da det er isoleret. Men man skal jo have plads til det.
Hilsen Susanne

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Hjemmelavet rugemaskine?
« Svar #5 Dato: 09 April , 2008, 21:34 »
Skal nok prøve at grave nogle billeder frem.
Nå billederne har borte taget og der er æg i maskinen så nye billeder må vente knap 3 uger...
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: Hjemmelavet rugemaskine?
« Svar #6 Dato: 09 April , 2008, 21:50 »
Her er et billede af min hjemmegjorte.



Den er så sidenhen modificeret lidt.
Hilsen Susanne