Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor køber vi vores første kyllinger og hvilken race?  (Læst 18129 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: Hvor køber vi vores første kyllinger og hvilken race?
« Svar #15 Dato: 08 April , 2008, 18:17 »
Æg fra store silker er ikke små og kan man abstrahere fra farven på kødet kan de sagtens spises :D

Nej men de er heller ikke store Hanne. Der er stor forskel på silkeæg og sussex  <Y
Hilsen Susanne

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Hvor køber vi vores første kyllinger og hvilken race?
« Svar #16 Dato: 08 April , 2008, 19:07 »
Tjo nu kender jeg ikke sussex men jeg synes ikke der er den store forskel på store silker og orpington.

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Hvor køber vi vores første kyllinger og hvilken race?
« Svar #17 Dato: 08 April , 2008, 20:53 »
Tjo nu kender jeg ikke sussex men jeg synes ikke der er den store forskel på store silker og orpington.

Enten har du haft silkehøns der lagde meget store æg eller også ligger dine orpington bare meget små æg. De store silkehøns jeg har, og har haft, har ihvertfald ikke kunne måle sig med mine orpington og de andre store racer jeg har.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Hvor køber vi vores første kyllinger og hvilken race?
« Svar #18 Dato: 08 April , 2008, 22:06 »
Ej nu har jeg jo ikke sagt at de er lige store, men jeg synes bare ikke silkeæggene var så små, at det gjorde nogen forskel for mig i det daglige. De svarer vel til en str small af dem vi køber i butikkerne omkring 50 g, og dem kan man sagtens bruge 1 til 1 i opskrifter.

Det var blot en venlig bemærkning om, at jeg ikke synes man skal vælge de store silker fra, pga æggestørrelse, og det er jo det denne tråd handler om - valg af høns....
« Senest Redigeret: 08 April , 2008, 22:21 Fra Hanne Lottrup »

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Hvor køber vi vores første kyllinger og hvilken race?
« Svar #19 Dato: 09 April , 2008, 20:22 »
Det var heller ikke for at støde dig Hanne... Undskyld hvis du følte det sådan.
Det er heller ikke sikkert at du overhovedet føler dig stødt.... Det er nogen gange svært at bedømme når man ikke lige sidder og kigger på hinanden :)

Nå, men tilbage til emnet!

Danny
Himlen bør altid være blå!