Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: VORES FØRSTE SKRUKHØNE!  (Læst 18276 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Aalestrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 33
    • Aalestrup´s hjemmeside
Sv: VORES FØRSTE SKRUKHØNE!
« Svar #15 Dato: 05 April , 2008, 13:02 »
Hej Alle

Så lykkes det endelig efter et par mislykket forsøg. Men det blev kun til 2 men oprindelig 3 men 1 blev formentlig taget af rotter? Nu står de i gragen i en stor papkasse og kommer kun ud under opsyn.

Hvornår er en kylling stor nok til at klare sig mod rotter? De skide rotter er ikke til at komme af med.
Orpington: 1 Legber kok, 1 Legber høne, 1, grå, 1 sort og 2 røde høner samt 1 New Hampshire høner + 10 kyllinger.
************************ www.FDAA.DK**********************

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: VORES FØRSTE SKRUKHØNE!
« Svar #16 Dato: 05 April , 2008, 15:11 »
har du haft kommunens rottemand ude Frank?

Offline Aalestrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 33
    • Aalestrup´s hjemmeside
Sv: VORES FØRSTE SKRUKHØNE!
« Svar #17 Dato: 05 April , 2008, 18:14 »
Ja flere gange. Vi har altid haft rotter her hvor vi bor nogle gange få andre gange mange og måske har de også været væk fra overfladen i en periode, men efter vi har fået høns og specielt efter at en kylling formentlig måtte lade livet for en rotte så er der krig.

Rotte manden er bestilt igen. Det er faktisk underlig for han sige at vi er de eneste i området der påtaler rotter alle de andre i området de har dem ikke siger de??? 
Orpington: 1 Legber kok, 1 Legber høne, 1, grå, 1 sort og 2 røde høner samt 1 New Hampshire høner + 10 kyllinger.
************************ www.FDAA.DK**********************

Offline Signalhorn

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 143
    • Fra burhøne til urhøne
Sv: VORES FØRSTE SKRUKHØNE!
« Svar #18 Dato: 05 April , 2008, 18:55 »

Rotte manden er bestilt igen. Det er faktisk underlig for han sige at vi er de eneste i området der påtaler rotter alle de andre i området de har dem ikke siger de??? 

Eller også er de bare ikke klar over, at de har rotter <A

Kan du ikke få rottemanden til at afse tid til at gå ejendommen igennem sammen med dig og se, hvad der kan gøres for at gøre livet surt for rotterne. Jeg har desværre selv kun fået den helt utilstrækkelige rådgivning, at de bare skulle have noget gift, når jeg har spurgt. Men jeg har til gengæld haft stor gavn af at snakke med en tidligere kommunalt ansat rottefænger, som har fortalt mig en masse. Der ér altså meget, man kan gøre.

Johan Gadegaard

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: VORES FØRSTE SKRUKHØNE!
« Svar #19 Dato: 05 April , 2008, 18:57 »
@Frank. Sikke en pestilens for jer!!

Glemte helt at komplimentere dine kyller de er bare fine.
Også de andre nye billeder du har lagt ind i galleriet!! Sikke en skruk <P

@Johan - vil du ikke give os nogle af dine guldkorn?

Offline Signalhorn

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 143
    • Fra burhøne til urhøne
Sv: VORES FØRSTE SKRUKHØNE!
« Svar #20 Dato: 05 April , 2008, 23:17 »

@Johan - vil du ikke give os nogle af dine guldkorn?

Hej Hanne

Jeg har nu ikke nogen spændende og hemmelige tips. Det var mere for at reklamere for at få en ekspert med rundt og kigge på forholdene. Det var dér, jeg oplevede det store gennembrud. Tingene bliver meget konkrete. Før var den eneste kontrol den gift, der blev lagt ud - og som jeg selv fik et lager af. Det holdt dem da nede, men de kom igen og igen. Han hjalp med at kigge på de fysiske rammer, og det har hjulpet gevaldigt!

De to klart vigtigste råd var, at jeg skulle indrette skur, udhus, hus osv. på en sådan måde, at der ikke var noget, de kunne gemme sig bag eller under. Det gælder også rundt langs husmure, hvor de ikke må kunne færdes i skjul. Og så selvfølgelig at der skal spises op i hønsegården hver dag, inden hønsene hopper på pinden.

Jeg er dog i præcis de samme spekulationer som Aalestrup, da det snart bliver for trangt til mine 3-ugers kyllinger indenfor. Jeg har tænkt mig at lave en indhegning med overdækket hus til dem, og det bliver med minktråd hele vejen rundt. Altså også som bund. Det bliver så gravet lidt ned, og bunden dækket med et godt og tykt lag sand/jord og måske nogle græstørv. Det burde være rottesikkert. Men det er jo ikke sikkert, tingene falder ud, som de ser ud i mit hoved...
Johan Gadegaard

Offline Jette Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
  • Grib dagen, timen, minuttet
Sv: VORES FØRSTE SKRUKHØNE!
« Svar #21 Dato: 06 April , 2008, 09:11 »
Minktråd er sådan noget svejset noget med små huller, ikke?

For en rotte kan komme ind, blot der er hul som en to-krone.
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Signalhorn

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 143
    • Fra burhøne til urhøne
Sv: VORES FØRSTE SKRUKHØNE!
« Svar #22 Dato: 06 April , 2008, 10:53 »
Minktråd er sådan noget svejset noget med små huller, ikke?


Jo, mig bekendt er det. Og hullerne er netop meget små - tror ikke engang du kan få en 25-øre gennem...
Johan Gadegaard

Offline Aalestrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 33
    • Aalestrup´s hjemmeside
Sv: VORES FØRSTE SKRUKHØNE!
« Svar #23 Dato: 10 April , 2008, 13:59 »
Jeg har i dag talt med rottemanden, så lykkes det endelig at få fat på ham?

Nå men jeg forklarede problemet med mit hønsehus som har en bund der er særdeles rotte venlig og jeg forklarede om fodder og om at det er svært at være 100% på at der ikke ligge fodder til natten.

Han nævnte at hønse foderet indeholdt modgiften til rottegift og at han derfor i mit tilfælde vil bruge noget andet som også rammer dem som lynet fra en klar himmel. Jeg kan ikke huske navnet men forstod på ham at det er en gnaveblok... hmm han kommer i morgen eller senest på mandag.

Herunder kylling og datter:


   
Orpington: 1 Legber kok, 1 Legber høne, 1, grå, 1 sort og 2 røde høner samt 1 New Hampshire høner + 10 kyllinger.
************************ www.FDAA.DK**********************

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: VORES FØRSTE SKRUKHØNE!
« Svar #24 Dato: 10 April , 2008, 21:18 »
Skøn lille kylling og MEGET SKØN datter, du er en heldig mand <I Aalestrup  <-
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk