Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad mener I? Hjælp..  (Læst 13579 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

LisaJensen

  • Gæst
Sv: Hvad mener I? Hjælp..
« Svar #15 Dato: 18 Januar , 2013, 21:22 »
hejsa.
og velkommen til en hyggelig hobby  :)
ville bare lige fortælle at mine høns bord i et hus ca. en meter over jorden så det burde være koldere end hvis det stod på jorden, og de klarer sig fint.
er endda ved at bygge et hønsehus mere i haven på samme princip, da rengøring bare er enormt nemt når man kan tage det direkte ud og ned i trillebøren eller sækken.

Hej Wicki. Jeg har tænkt mig at begge en ramme først som jeg sætter hønsehegnet fast på og ovenpå dette en ramme igen og så spænder jeg dem samme med hængsler i den ene side og den anden vil jeg have en hasp/krog så den kan lukke.. Så tænker jeg at jeg kan "trille" huset til siden, åbne haspen og så kan jeg skifte hamlen.. (selvfølgelig når alle høns er ude) og jeg skal nok også have rugekassen af, så den ikke bliver kastet rundt.. jeg tænker at det er en nemt måde at rengøre på, da jeg så kan spule hele buret med en højtryksrenser :).

Offline madsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 832
Sv: Hvad mener I? Hjælp..
« Svar #16 Dato: 18 Januar , 2013, 21:22 »
Selv om i har en tæt hæk omkring, så holder det hverken høns, eller kyllinger inde.
Hilsen Lene.
Brahma, Silker.
 I stor race.

LisaJensen

  • Gæst
Sv: Hvad mener I? Hjælp..
« Svar #17 Dato: 18 Januar , 2013, 21:24 »
det med størelsen på maskerne var osse mere til hvis i skulle sætte det op. Det med høns har  det med og udvikle sig til og osse omfatte kyllinger, og de skal ikke ha meget plads for og smutte igennem  :D

Jeg har allerede tænkt tanken, men vi må desværre ikke have haner inde i byen og ville jo gerne at kyllingerne kom fra mine egne høns.. Men ja, jeg vil tro at kyllingerne godt at komme igennem.. Men vi venter lidt med kyllinger til vi har fået lavet alt til hønsene :)

LisaJensen

  • Gæst
Sv: Hvad mener I? Hjælp..
« Svar #18 Dato: 18 Januar , 2013, 21:27 »
Høns fryser sjældent, blot undgå træk og fugt. Halm er ret isolerende.

Det lyder godt.. Du skulle vel ikke vide hvad man bruger som vindue? De skal jo gerne have noget lys, men uden at få træk..

Offline wicki

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 85
Sv: Hvad mener I? Hjælp..
« Svar #19 Dato: 18 Januar , 2013, 21:29 »
min første tanke med at bygge oppe over jorden, var
at gøre livet lidt sværere for de kære mus og rotter -
dem skal du have i baghovedet så du får det lavet i
materiale så de ikke tygger sig igennem under jorden  :)
lyder ellers spændene..
Mvh Wicki

0.1 Gråstribet Dv. Maran
0.1 sort kobber maran
0.1 gul sort colombia sussex/austrolops blanding
0.4 isa'er
0.2 maraucaner
0.0.5 engelske araucanaer
0.1 Fransk bulldog
0.1 Dv Hoppe
1.0 Skøn kæreste
2.0 Dejlig søn

Offline madsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 832
Sv: Hvad mener I? Hjælp..
« Svar #20 Dato: 18 Januar , 2013, 21:30 »
Jeg har ligesom fornemmelsen af, at i ikke ved hvad der venter jer.  ;)
Når først hønsene ligger sig skruk på stribe, så kommer hønsefeberen snigende, og i får helt automatisk, tanken KYLLINGER - nej i behøver ingen hane, for der kan købes rugeæg OSV. - OSV. VI KENDER DE.
Hilsen Lene.
Brahma, Silker.
 I stor race.

LisaJensen

  • Gæst
Sv: Hvad mener I? Hjælp..
« Svar #21 Dato: 18 Januar , 2013, 21:34 »
min første tanke med at bygge oppe over jorden, var
at gøre livet lidt sværere for de kære mus og rotter -
dem skal du have i baghovedet så du får det lavet i
materiale så de ikke tygger sig igennem under jorden  :)
lyder ellers spændene..

Det har vi skam også vi køber de stålbokse og putter gift i :).. Vi har tænkt os at bygge spærende i træ, front og bag i træ. og resten skal være i en form for metal :) Min kæreste og jeg kan bare ikke blive helt enige om bunden :)

Offline wicki

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 85
Sv: Hvad mener I? Hjælp..
« Svar #22 Dato: 18 Januar , 2013, 21:36 »
he he, det er så fordelen ved at have hobbyen for sig selv..
så bygger kæresten bare efter mine ideer  ;)
Mvh Wicki

0.1 Gråstribet Dv. Maran
0.1 sort kobber maran
0.1 gul sort colombia sussex/austrolops blanding
0.4 isa'er
0.2 maraucaner
0.0.5 engelske araucanaer
0.1 Fransk bulldog
0.1 Dv Hoppe
1.0 Skøn kæreste
2.0 Dejlig søn

Offline Fam. Hedegaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 365
Sv: Hvad mener I? Hjælp..
« Svar #23 Dato: 18 Januar , 2013, 21:38 »
Hej :) Mange tak for dit svar. Jeg vil ikke sige det er et tørt sted, da planen var at de skulle gå direkte på græsplænen, med net og halm som måtte.. Vi har tænkt lidt på orpington og sussex, så vidt jeg har læst mig til blive de forholdsvis store.. Vores hæk er ret tæt og så har vi 50 cm. hegn rundt om haven. (var der allerede i forvejen) Vi kunne rigtig godt tænke os at komme forbi og se din hønsefarm :) men jeg ligger pt. syg, men hvis I ikke skal noget kan det være vi kan kigge ud på søndag :)

-lisa


Hvis det bliver søndag eftermiddag skal i være velkomne.
Hvis du bare kan lave et lille overdækket område så er det nok. Det er mest så de kan støvbade og holde fjerene iorden og så er det med til at holde utøj på afstand.
Kan kun snakke med om orpington og ja de bliver store og er dejlige rolige, flyver ikke, lægger godt med æg og så smager de godt i gryden..
Mvh  Allan
 
Kone: Pernille
Datter: Anna
Søn: Viktor

LisaJensen

  • Gæst
Sv: Hvad mener I? Hjælp..
« Svar #24 Dato: 18 Januar , 2013, 21:40 »
Jeg har ligesom fornemmelsen af, at i ikke ved hvad der venter jer.  ;)
Når først hønsene ligger sig skruk på stribe, så kommer hønsefeberen snigende, og i får helt automatisk, tanken KYLLINGER - nej i behøver ingen hane, for der kan købes rugeæg OSV. - OSV. VI KENDER DE.

Som jeg har skrevet i de tidligere indslag ønsker jeg ikke at købe mig til æg, da jeg gerne selv vil have dem.. Jeg har ikke helt sat mig ind i det med at hønsene bliver skruk.. Udover at det er der de vil ligge på æg.. Men hvis der ingen æg er at ligge på, så er der vel heller ikke noget at blive skruk over? eller er det mig der er helt gal på den?

LisaJensen

  • Gæst
Sv: Hvad mener I? Hjælp..
« Svar #25 Dato: 18 Januar , 2013, 21:41 »
he he, det er så fordelen ved at have hobbyen for sig selv..
så bygger kæresten bare efter mine ideer  ;)

hehe gid min kæreste gjorde sådan :) .. men, jeg håber da på han hopper på min ide som jeg syntes selv den er ret go :) griner

Offline Fam. Hedegaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 365
Sv: Hvad mener I? Hjælp..
« Svar #26 Dato: 18 Januar , 2013, 21:43 »
De kan godt lægge sig uden æg.. Hehe Men du kan altid komme forbi når de gør så har jeg befrugtede æg til dig.. ;)

Konen startede med at få 1.3. orpington sidste forår og så var det jeg fik feber så nu har jeg dem du kan se i underskriften.. Jeg kan ikke lide høns ::)
Mvh  Allan
 
Kone: Pernille
Datter: Anna
Søn: Viktor

LisaJensen

  • Gæst
Sv: Hvad mener I? Hjælp..
« Svar #27 Dato: 18 Januar , 2013, 21:47 »


Hvis det bliver søndag eftermiddag skal i være velkomne.
Hvis du bare kan lave et lille overdækket område så er det nok. Det er mest så de kan støvbade og holde fjerene iorden og så er det med til at holde utøj på afstand.
Kan kun snakke med om orpington og ja de bliver store og er dejlige rolige, flyver ikke, lægger godt med æg og så smager de godt i gryden..

Vi vil rigtig gerne komme på søndag :) .. Du kan lige få mit nummer, så vi kan komme i kontakt med hinanden og så vi kan få din adresse.. 42757727 .. Hvad er det for noget sand de skal støvbade i, for de kommer til at gå på græsplæne her hjemme :) så ville jeg bare lave en kasse med noget sand til dem.. ang. Orpington var det også derfor vi valgte den, og Sussex skulle være nogenlunde det samme den er bare god til at ruge på kyllinger også :) ..

Offline madsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 832
Sv: Hvad mener I? Hjælp..
« Svar #28 Dato: 18 Januar , 2013, 21:49 »
Jeg tror nok lliiiiiiiige, du skal tænke over hvad du vil gøre med de skrukke høns  ;)
Skruk = 0 æg.
Der findes høns, som ikke skrukker, meeeen det er nok ikke nemt at undgå.
Hilsen Lene.
Brahma, Silker.
 I stor race.

LisaJensen

  • Gæst
Sv: Hvad mener I? Hjælp..
« Svar #29 Dato: 18 Januar , 2013, 21:51 »
De kan godt lægge sig uden æg.. Hehe Men du kan altid komme forbi når de gør så har jeg befrugtede æg til dig.. ;)

Konen startede med at få 1.3. orpington sidste forår og så var det jeg fik feber så nu har jeg dem du kan se i underskriften.. Jeg kan ikke lide høns ::)

hahaha, så er det da at håbe din kone kan lide høns ;) kan man ikke ligesom andre dyr få ens høns "bedækket"