Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Om at købe Orpington på gul og gratis  (Læst 22837 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Om at købe Orpington på gul og gratis
« Svar #30 Dato: 03 ſeptember , 2012, 23:23 »
Det er i hvertfald sidste gang jeg køber høns på gul og gratis/dba

Det er nok at gå lidt drastisk til værks ;) Der er også mange reelle sælgere på disse 'aviser', men det er selvfølgelig vigtigt at købere ser sig godt for. Og er man det mindste i tvivl om 'kvaliteten' af det produkt man er interesseret i at købe, er det jo ens ret at takke nej.
Mvh
Erik Andersen

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Om at købe Orpington på gul og gratis
« Svar #31 Dato: 04 ſeptember , 2012, 00:02 »
Jeg vil bare sige at jeg sælger rugeæg, høns og kyllinger på gul og gratis. Jeg har efterhånden mange tilfredse kunder der vender tilbage gang efter gang  ;)

Så ikke alle er utroværdige..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Hundstrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 153
Sv: Om at købe Orpington på gul og gratis
« Svar #32 Dato: 04 ſeptember , 2012, 00:29 »
Jeg har jo også købt høns hos ham, men var ikke et øjeblik i i tvivl om at han er en jysk krejler men de høns var bare i orden. Og det de nu 4 måneder efter, jeg fik til fulde hvad jeg betalte for men fra nu af kunne det bare være dejlig hvis vi byttede internt -så kan han ikke eksistere.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Om at købe Orpington på gul og gratis
« Svar #33 Dato: 04 ſeptember , 2012, 06:33 »
Hvis han kører land og rige rundt og opkøber høns, så er vel jo hos folk de ikke bliver passede, der er mange som bliver trætte af deres dyr eller mange som bare forærer deres overskud væk (især haner).

Mange dyr fra forskellige steder fra på lidt plads = øget smittetryk.

Desuden er det jo en stor service, næsten at få leveret hønsene, da mange ikke kan/vil køre efter dem.

Han skriver jo også at man er velkommen til at komme og kigge på forholdene, hvilket måske giver en falsk tryghed.

Nej, bare rolig jeg vil ikke forsvare ham, og jeg kender ham desuden heller ikke og har ikke set hans dyr eller forhold.

Vi har en her på Lolland som gør det samme. En flinker mand, som kører land og rige rundt for at opkøbe/få dyr og som man kan købe heste, ponyer, kvæg, fugle og alt slags fjerkræ af. HVIS man har lyst til det.

Men en god ide er nu at have øjnene med sig og sætte sig lidt ind i det man vil købe.
« Senest Redigeret: 04 ſeptember , 2012, 06:54 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Om at købe Orpington på gul og gratis
« Svar #34 Dato: 04 ſeptember , 2012, 07:15 »
Hvis man nu ender hos en hønsekrejler, hvor man tænker: Det her er dælendys'me ikke i orden! Som i slet overhovedet ikke, heller ikke selv om jeg er født og vokset op på landet! Hvad gør man så egentlig? Er det fødevarestyrelsen man melder det til?

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Om at købe Orpington på gul og gratis
« Svar #35 Dato: 04 ſeptember , 2012, 07:21 »
Hvis man nu ender hos en hønsekrejler, hvor man tænker: Det her er dælendys'me ikke i orden! Som i slet overhovedet ikke, heller ikke selv om jeg er født og vokset op på landet! Hvad gør man så egentlig? Er det fødevarestyrelsen man melder det til?
Eller måske politiet, eller kredsdyrlægen eller Dyrenes Beskyttelse? Jeg ved Lina Lind Christensen meldte en burhønseproducent til myndighederne pga. uhygiejniske forhold, og der kom der en kredsdyrlæge ud for at tjekke forholdene. Sjovt nok, var de døde dyr der lå spredt rundt på gangene fjernet, og formanden for Dansk Fjerkræ Råd (vist nok!) skrev til Lina, at de billeder hun havde taget da hun var derude, var falske, og at de døde dyr var plantet af dyreaktivister :o. Kredsdyrlægen fandt alting i orden <J.

Jeg tror desværre, at der skal grelle eksempler til, før der gribes ind fra myndighedernes side af. Min farmors nabo forlod sin ejendom. Skød den ene hund, så de andre måtte begynde at æde af den for ikke at dø af sult. Hestene var radmagre og hovene vendte den gale vej. Dyrenes beskyttelse tog affære efter en anmeldelse, men tænk engang; manden fik lov til at beholde sine heste! Så, tja..., der skal som sagt rigtig grelle sager til, før det nytter :( /d.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Om at købe Orpington på gul og gratis
« Svar #36 Dato: 04 ſeptember , 2012, 07:47 »
Da det ikke er høns til konsum, så er det nok ikke fødevarerstyrelsen, men Dyrenes Beskyttelse man kan melde det til.

Men igen der ER meget forskel på vurderingen og opfattelse af grelle forhold.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Mette Dehn

  • Bruger
  • Indlæg: 25
  • Mine tre frikaniner
Sv: Om at købe Orpington på gul og gratis
« Svar #37 Dato: 04 ſeptember , 2012, 07:50 »

Én fælles ting i mange af indlæggene er, at folk har valgt at gennemføre handlen, selv om den indre stemme har været bekymret og tvivlene..
Det er jo ellers DER vi skal trække os, og takke nej, og ja jeg ved godt der svært..
Uanset om det er heste, hunde, katte el høns bør man fornemme en god følelse, for ja handler man fortsætter forretningen jo desvære..
Men ja vi er alle kun mennesker, og ingen går gennem livet uden at ha dummet sig og fejlet, og det er okay så længe man ikke blir ved med at gøre det..
Jeg har for øvrigt selv haft kontakt til manden fra Fyn, men syntes han fra starten af virkede lige vel pågående, så jeg valgte heldigvis på en pæn måde at takke nej, og det jeg godt nok glad for nu..
Jeg har ikke høns endnu, men går og kigger på racer til det ny hus/gård, men det skal helst være en rigtig god oplevelse, også efter dyrene er hjemkommet..
Lykkelig ejer af fire hunde samt tre frikaniner❤️

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Om at købe Orpington på gul og gratis
« Svar #38 Dato: 04 ſeptember , 2012, 08:02 »
Det er helt sikkert en dårlig ide at købe dyr for at "redde" dem og det er synd for dem. På den måde så sørger man faktisk bare for at forretningen kan køre videre og det også bliver synd for de næste dyr... Så al mulig grund til at gå væk fra sådan en handel. Også selv om det er svært når man står med et dyr der er svært for.

Gode ideer til hvad man kan gøre for at stoppe "krejlere" ønskes.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline JNTS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 334
Sv: Om at købe Orpington på gul og gratis
« Svar #39 Dato: 04 ſeptember , 2012, 15:33 »
Ham i Skibby jeg skriver om, tror jeg egentlig gerne vil det godt, han virker meget oprigtig og fortæller vidt og bredt om hans ideer og tanker.

Jeg vil ikke fraråde at handle med ham, men blot kigge godt efter hvad man køber.

Og nej, selvfølgelig bør man ikke handle med krejlere og redde dyr, men nu stak hjertet engang af med mig, og så kom de med hjem.
Utøj kan jo altid behandles tænkte jeg :)
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Om at købe Orpington på gul og gratis
« Svar #40 Dato: 04 ſeptember , 2012, 15:43 »
Problemer kan man hurtigt få, dem behøver man ikke købe.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline JNTS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 334
Sv: Om at købe Orpington på gul og gratis
« Svar #41 Dato: 04 ſeptember , 2012, 15:50 »
Det er rigtigt, men igen, det var mit valg på det tidspunkt og hønsene har det godt i dag :)
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Om at købe Orpington på gul og gratis
« Svar #42 Dato: 04 ſeptember , 2012, 17:02 »
øhmm har vi ikk pligt til at føre en handelsliste med hvem vi får høns fra og hvor vi sælger til

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Om at købe Orpington på gul og gratis
« Svar #43 Dato: 04 ſeptember , 2012, 17:06 »
Jo, alle købere og sælgere skal skrive navn, adresse,  hvilke fjerkræ, og evt. ring numre ned. Disse oplysninger skal gemmes i 2 år.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline hanefar76

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 134
  • livet er ikke det værste man har når man har høns
Sv: Om at købe Orpington på gul og gratis
« Svar #44 Dato: 04 ſeptember , 2012, 17:22 »
hvad angår dyrenes beskyttelse så har jeg ikke ret meget til overs for dem de dækker sgu også over nogle personer hvor forholdene ikke er iorden (og ja jeg ved hvad jeg taler om har selv oplevet det ) og hvad f..... skal man så gøre når nu man gerne vil det bedste for dyr og så kan man ikke stole på dyrenes beskyttelse  :(
ejer af
1,3 maran i sort kobber
1,5 Arucana i perlegrå
2,2 moderne engelsk kamphøns
1,3 børn
samt en rigtig dejlig kone af norsk race
medlem af
www.vendsysselfjerkraeklub.dk