Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Er fjerkræ bange for fyrværkeri?  (Læst 15933 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Er fjerkræ bange for fyrværkeri?
« Svar #45 Dato: 01 Januar , 2012, 10:46 »
Jeg en arbejdskollega, som har en del heste og de blænder hvert år til nytår alle vinduerne med sort plast.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

thorleif

  • Gæst
Sv: Er fjerkræ bange for fyrværkeri?
« Svar #46 Dato: 01 Januar , 2012, 10:58 »
Jeg synes fyrvaerkeri skulde vaere forbudt. Hvert aar skades utallige mennesker, utallige hunde/heste/andre dyr bliver skremt, og det koster en lille formue der kunde ha vaer brugt til noget fornuftig. Og det MENER JEG...... Tilbage til overskriften, selvfoelgelig er de bange for fyrvaerkeri. Det er bare nogle af os der er saa heldige at vi ikke har fyrvaerkeri naerme os.

Offline Lisbet Woller

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 311
Sv: Er fjerkræ bange for fyrværkeri?
« Svar #47 Dato: 01 Januar , 2012, 11:22 »
Jeg har ofte jægere på de omkringliggende marker, skydende løs i et væk, og det synes ikke at genere hverken høns, ænder eller gæs her.

Vi bor sådan at fyrværkeri ikke er noget stort problem. Derimod skabte det vild panik i min éne hønseflok - Wyandotterne - at nogle lokale jægere lige skulle ha' en sidste tur på markerne omkring vores have i går formiddags. De øvrige 3 flokke var helt ligeglade, men de opskræmte Wyandotter måtte beroliges med lidt korn.
0,2 sort/sølvrandet Wyandot
0,8 New Hampshire
0,6 Russisk Orloff
2,5 Trefarvet Sussex
Alle store.
0,19 brun ægland
0,2 Labradorer
1 forstående ægtemand

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Er fjerkræ bange for fyrværkeri?
« Svar #48 Dato: 01 Januar , 2012, 11:22 »
Jeg synes også, at fyrværkeri er noget, fanden har skabt >:(

Min mand og jeg endte med at bære 6 skræppende og lysvågne høns ind i gæstetoilettet, hvor de har gasset sig i nat med ro og fred og varme i gulvet...de så svært tilfredse ud, da de i samlet trop gik gennem huset og ud i haven til morgenmaden kl. 07.

Min hund overlevede nytårsaften i fodenden af min seng med dyne over hovedet.

Vi har kun én tæt på nabo, og han havde valgt at holde nytårsfest for 75 mennesker. Gad vide, om det er tilladt at have så meget krudt samlet på èt sted, som de havde i aftes.

Nu er der heldigvis et heeelt år til næste gang.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Soffy65

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 617
Sv: Er fjerkræ bange for fyrværkeri?
« Svar #49 Dato: 01 Januar , 2012, 11:38 »
Jeg synes fyrvaerkeri skulde vaere forbudt. Hvert aar skades utallige mennesker, utallige hunde/heste/andre dyr bliver skremt, og det koster en lille formue der kunde ha vaer brugt til noget fornuftig. Og det MENER JEG...... Tilbage til overskriften, selvfoelgelig er de bange for fyrvaerkeri. Det er bare nogle af os der er saa heldige at vi ikke har fyrvaerkeri naerme os.

Jeg mener også i hvert fald den slags der larmer skulle være forbudt. Vores nabo have også fest i går og samlet set har de nok stået og fyret kanonslag af i 3-4 timer. Jeg bor altså langt ude på landet og havde håbet at man kunne blive fri for den slags her.
Raketterne føg os om ørerne så jeg gik (mod bedre vidende) over for at spørge om ikke de kunne fyre raketterne den anden vej da de skræmte mine dyr og "affaldet" faldt ned på min bil og på taget af huset og der hvor dyrene går og græsser. (den anden vej er der bare marker) Svaret var, temmeligt vredt,  at de havde da selv dyr. ??? ??? ???
Jeg stod ude ved dyrene i ca. 1½ time. Så var det værste overstået.
Forbyd skidtet siger jeg bare!
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline MartinGreen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 241
Sv: Er fjerkræ bange for fyrværkeri?
« Svar #50 Dato: 01 Januar , 2012, 12:40 »
Tror også at mine Sussex blev ret skræmt... Hele redekassen var OVER-skidt i morges...
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Lolland

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 316
  • En have uden høns, er som et akvarie uden fisk.
Sv: Er fjerkræ bange for fyrværkeri?
« Svar #51 Dato: 02 Januar , 2012, 10:47 »
Jeg var ikke hjemme nytårsaften. Men havde ladet lyset været tændt hos hønsene og så dæmpet musik. Da jeg kom hjem fra jobbet kl 05.30 var der ihvertfald ro hos hønsene.
Min papegøje kan ikke lide fyrværkeri, så her havde jeg tændt alt lys i stuen, og tv kørte på højt musik. Han havde ikke pillet en eneste fjer af, så heldigvis har det virket med musikken.
Hundene har været ligeglad med fyrværkeriet de dage som har været skudt af inden nytåret, så dem var jeg ikke urolige for.  ::)
Hilsen Britta

0.4 høns (alverdens blanding af gode æglæggere) 0.2 fodbefjerede dværghøns( sabelpoot) sort guld porcelæn.
0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter