Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: æglægningspiller og kyllinger  (Læst 1549 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline G. Lausen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 503
  • Grafitti :)
æglægningspiller og kyllinger
« Dato: 14 August , 2011, 14:43 »
man hører jo så meget...
og JEG har lige hørt at kyllinger ikke må få æglægningspiller??
kan det virkelig have sin rigtighed?
her fodres med en blanding af hvede, æglægningsfoder og kyllingekræs + græs & mælkebøtte afklip + madrester + hvad de sådan kan skrabe sig til når de slippes ud i "samfundet"/haven - så hver alder får lidt af det de har brug for... det skal måske lige nævnes at kyllingerne er 13 uger...

og de SER ud til at trives...

(har ÈN hønsegård hvor hele banden går sammen - inkl. den sødeste lille araucanahane, der lige er flyttet ind for en uge siden  *h )
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: æglægningspiller og kyllinger
« Svar #1 Dato: 14 August , 2011, 14:48 »
Jeg har også hørt, at haner kan blive ufrugtbare at at spise æglægningspiller, men det ved mine haner heldigvis ikke.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Leif Tranum

  • Bruger
  • Indlæg: 1 219
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: æglægningspiller og kyllinger
« Svar #2 Dato: 14 August , 2011, 14:52 »
Hej Grethe.
Mange springer voksefoderet over og går direkte fra startfoder til æglægningsfoder.Du har så ikke grund til bekymringer i den retning.Det er jo også et alsidigt foder du giver dine høns. /o /o
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline G. Lausen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 503
  • Grafitti :)
Sv: æglægningspiller og kyllinger
« Svar #3 Dato: 14 August , 2011, 14:57 »
PYYYYHHHH  <E jeg var da godt nok også lidt i tvivl...

om hanerne nu skulle blive sterile eller ej... gør i denne omgang ikke noget - de skal i fryseren hver og en (hvis de ikke lige bliver solgt altså ;) )

tak til jer begge for det superhurtige svar!!...
man gør sig så mange bekymringer
og jeg vil dem det jo så godt! for så længe de er hos mig så skal de ikke mangle noget! HVIS jeg kan være god ved dem!! :)

mvh
Grethe
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)