Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: panik - panik - panik....  (Læst 21895 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Silver

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 551
panik - panik - panik....
« Dato: 01 Februar , 2011, 13:59 »
Åh jeg er stadig i chok!!!! det er lige så jeg ryster over hele kroppen. Er lige kommet hjem fra arbejde og som jeg plejer, lukker jeg mine skønne høns ud i haven. Der kan de gå og hygge sig. Vi har en tyk hæk rundt om haven. 5 min efter kan jeg høre der er panik - er sikker på at ræven er kommet på besøg, er ellers kun sket 2 gange på 4 år, og den har ikke være i nærheden af vores høns, men nej der var en stor hund inde i min have og den jagtede mine høns. I ren panik kunne jeg ikke åbne min havedør, så måtte ud af hoveddøren på strømpe fødder..

Jeg kommer om i haven og ser hunden ligge ned over den ene Brahma med munden rundt om - fjer overalt. Jeg råber op... og går hen mod hunden, kender den ikke, men flår i dens halsbånd og får den væk fra hønen som stadig ligger ned. Hunden tør jeg ikke slippe da den virkelig kiggede efter hønsene.

Heldigvis arbejder Bo ikke lagt væk så jeg ringede til ham og han kom i løbet af 3 min. Jeg ser der er nummer på hundens halsbånd. Jeg ringer og damen siger"Guuuuud - er den løbet væk"   JA!!! siger jeg og den har lige stået med mine høns i munden... "Nååå, siger hun - den gør ellers ikke en kat fortræd! - Meget muligt, sagde jeg men kom og hent dit lort NU!

Bo kommer hjem og vi får samlet flokken - Brahma hønen har ikke synlige spor og kan gå.. men tror hun er i total chok... nu ligger hun bare oppe i deres hønsehus... jeg håber virkelig at hun klarer den, men frygter det værreste...

Er der noget specielt jeg skal kigge efter for at se om hun er okay når nu der ikke er blod eller noget...?

Hunden var åbenbart en hun passede - og vi måtte jo ringe hvis der var noget erstatning...
Hold da op hvor bliver man sur, bange og ked af det.... - det er lige før jeg skal have en lille en for at dulme nerverne nu.
Hilsen Malene

0,1 New Hampshire
0,1 Wyandotter
0,2 hvid/blå columbia Brahma
0,2 sorte Australorps
0,1 Lys Sussex

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: panik - panik - panik....
« Svar #1 Dato: 01 Februar , 2011, 14:19 »
Tag du dig bare en lille en men tag du den med ud til hønsene og sid og nyd synet af dem.

Har prøvet det samme da jeg havde silkehøns, men der nåede den desværre at bide 2 ihjel.
Jeg sprang ud af vinduet, lige ud i hønsegården og fik fat i den og så at det var naboens.
Da min mand konfronterede ham med det fik han bare at vide at vi kunne bare lade være med at lade vores høns gå løs, men hunden var faktisk helt inde i gården og overfalde dem, siden har vi ikke snakket rigtigt med naboen.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Silver

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 551
Sv: panik - panik - panik....
« Svar #2 Dato: 01 Februar , 2011, 14:28 »
Lavbo - det kunne være jeg skulle vente med en lille en til Bo kommer hjem igen kl 16. Han trænger nok også...  :)

Jeg har lige været ude hos dem med lidt lækkert. Alle sammen spiste  /o - men hende der var inde i munden på hunden er godt nok forsigtig, men det er jo forståeligt.

Faktisk ringede damen lige for at høre til hønen og sige undskyld igen. Det viser sig så, at det er en hun passer. Men hun lovede mig at de nok skulle holde øje med den....
Hilsen Malene

0,1 New Hampshire
0,1 Wyandotter
0,2 hvid/blå columbia Brahma
0,2 sorte Australorps
0,1 Lys Sussex

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: panik - panik - panik....
« Svar #3 Dato: 01 Februar , 2011, 14:32 »
Hønen skal nok komme sig, det er jeg sikker. /o

Det må også have været en slem forskrækkelse for ikke bare dig men også for damen der passer hunden siden hun ringer igen for at høre til din høne. :o
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Vipse

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 659
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
Sv: panik - panik - panik....
« Svar #4 Dato: 01 Februar , 2011, 14:36 »
føj for en overraskelse !! Dumme køter ! /1 /1
Desværre kan din stakkels høne være alvorlig skadet selvom du ikke umiddelbart kan se bidmærker  /d
De gange hvor vores (tåbelige hund) har haft fat i enten en høne eller en and, er dyrene døde uden synlige bidmærker....de er simpelthen knust indeni   :'(
Prøv evt at kigge på skindet om der er tydelige blå mærker (= dårligt tegn )
Jeg håber at din stakkels høne bare er i chok ovenpå den traumatiske hændelse. Det er jo heldigvis et godt tegn hvis hun spiser/drikker  /o
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline Silver

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 551
Sv: panik - panik - panik....
« Svar #5 Dato: 01 Februar , 2011, 14:38 »
Ja jeg tror godt hun kunne høre panikken i min stemme da jeg ringede til hende.... men jeg var cool og fattet og en smule bestemt.
Jeg tudede først da jeg var alene  8) ::)

Faktisk kan jeg huske, at for 2 år siden en nytårsaften kom der en lille hund ind i vores have... sørme om det ikke også var en de passede dengang.
Jeg sagde til hende i telefonen, at jeg godt kunne huske det og lidt i sjov, at måske de skulle overveje ikke at passe hunde en anden gang ( meeeen jeg mente det jo egentlig)  :o
Hilsen Malene

0,1 New Hampshire
0,1 Wyandotter
0,2 hvid/blå columbia Brahma
0,2 sorte Australorps
0,1 Lys Sussex

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: panik - panik - panik....
« Svar #6 Dato: 01 Februar , 2011, 14:39 »
Den kan godt have taget skade. Vores hunde gjorde engang kort proces med tre andrikker her. Der var ikke noget blod at se, men de var simpelthen blevet ødelagt inden i og var sandsynligvis døde af indre blødninger :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Silver

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 551
Sv: panik - panik - panik....
« Svar #7 Dato: 01 Februar , 2011, 14:42 »
Vipse   :) det vil jeg prøve at kigge efter. Jeg har haft hende oppe men kunne som sagt ikke se noget, men måske jeg lige skulle være mere grundig. Venter dog lidt og giver hende lidt fred....  :)
Hilsen Malene

0,1 New Hampshire
0,1 Wyandotter
0,2 hvid/blå columbia Brahma
0,2 sorte Australorps
0,1 Lys Sussex

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: panik - panik - panik....
« Svar #8 Dato: 01 Februar , 2011, 14:42 »
Pu ha, Malene, det var en grim oplevelse. Jeg har to gange oplevet noget tilsvarende, én gang hvor naboens hund bed en høne ihjel, naboen kom selv over og var meget ked af det, og tilbød erstatning, hunden var stukket af, og en anden gang, hvor en nabo længere nede af vejen luftede sin hund uden snor, og altså ikke havde den kontrol, som han troede, den hund jagtede bare hønsene rundt og rundt, og torsken stod bare der, og kunne ikke kalde hunden til sig. Åh, hvor var jeg rasende  <B <R <B <R <B
Heldigvis skete der ikke noget, andet end at de blev bange.
Jeg *k *k *k for at din brahma ikke har lidt overlast.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Silver

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 551
Sv: panik - panik - panik....
« Svar #9 Dato: 01 Februar , 2011, 14:46 »
Tak Marianne - men ja jeg er nok lige så chokket som den høne det gik ud over. Man bliver nemlig rasende... vi snakkede om at man fik helt lyst til at melde det til politiet.... men det går nok ikke  ::)

Mikkel - Jeg holder øje med hende, men er godt klar over jeg desværre kan risikere hun dør.. for hun lå virkelig ned længe inde hun rejste sig igen...  /d Forresten var det ikke dig der skrev en tråd om Budapest? hvis ja, hvor ligger den henne....
Hilsen Malene

0,1 New Hampshire
0,1 Wyandotter
0,2 hvid/blå columbia Brahma
0,2 sorte Australorps
0,1 Lys Sussex

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: panik - panik - panik....
« Svar #10 Dato: 01 Februar , 2011, 15:12 »
Malene, godt. Bare du holder et øje på hende :) Jo det var mig der skrev en tråd om Budapest, skriver lige i den igen så du kan se den :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Elise ☺

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 728
    • www.beli-lys.webbyen.dk
Sv: panik - panik - panik....
« Svar #11 Dato: 01 Februar , 2011, 15:25 »
Åh nej Marlene stakkels dig og høne, håber hun klare den  *l  men ja hun kan jo godt være klemt ganske grundigt af sådan en hund går det ikke må du ringe til mig så ser vi hvad vi kan finde ud af
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline Silver

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 551
Sv: panik - panik - panik....
« Svar #12 Dato: 01 Februar , 2011, 18:47 »
Elise - hvor er du sød  ;) jeg håber ikke jeg får brud for dit tilbud... men tusind tak for det...

Okay, Mikkel. Jeg er nemlig lige kommet hjem derfra i søndags...  /o
Hilsen Malene

0,1 New Hampshire
0,1 Wyandotter
0,2 hvid/blå columbia Brahma
0,2 sorte Australorps
0,1 Lys Sussex

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: panik - panik - panik....
« Svar #13 Dato: 01 Februar , 2011, 18:59 »
Malene, jeg kan godt forstå hvordan du har det. Jeg ville selv være blevet fuldstændig frådende arrig, hvis der stod en fremmed køter med en af mine høns i gabet!!! /1

Jeg synes du tacklede det flot, og jeg *k for at din brahma høne klarer den. Hvor er det ærgeligt, at folk ikke kan holde deres dumme hunde i snor, eller inden for egen matrikel. /d
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: panik - panik - panik....
« Svar #14 Dato: 01 Februar , 2011, 20:20 »
Åh, sikke noget Malene! >:(
Jeg kom engang til at bede (jagt)hunden hjælpe mig med at finde en snotforkølet hanekylling, jeg havde lukket ud, så den kunne få lidt solskin. Det resulterede selvfølgelig i at hunden apporterede hanen. Hun bider ikke hårdt (det må de jo ikke ::)) men i øjeblikket, troede jeg hun havde slået den ihjel, for den lå helt stille på ryggen. Efter jeg havde skældt hunden hæder og ære fra, gik det op for mig at hanekyllingen havde fået sådan et chok at den ikke kunne komme i tanke om andet end at spille død *f Det var ikke sket noget...

En anden gang var et løsgående labradormisil på tur men sin ejer. Det resulterede i en halvt plukket hankylling (naturligvis det samme stakkels kræ ::))

Ingen af de to gange skete der noget alvorligt (udover en meget chokeret Hanepane).  Jeg håber også det ender godt for din høne!!! *k *k *k
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk