Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: SÅ kom den første kylle ud!  (Læst 4288 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline valborghøj

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 44
  • og NEJ, det er ikke mig på billedet :-)
SÅ kom den første kylle ud!
« Dato: 02 Maj , 2008, 13:57 »
ENDELIGT skete det  :D Den første kylling kom ud af ægget i vores nyindkøbte rugemaskine... Det er bare skønt når det lykkedes   <L <L <L <L <L <L <L <L

Her er lige det første billede af kylle:

Og det bliver vist en fin blå eller sort dværg orpington  ;D
« Senest Redigeret: 02 Maj , 2008, 14:05 Fra valborghøj »
0,1 kone, 2,1 børn, 1,3 Dværg Orpington, 1,6 moskusænder, 1,2 Dværghængebugsvin, 1,1 Hunde, 2,0 Katte

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: SÅ kom den første kylle ud!
« Svar #1 Dato: 02 Maj , 2008, 14:08 »
Ihh tillykke! Det er et mirakel hver gang!

Offline valborghøj

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 44
  • og NEJ, det er ikke mig på billedet :-)
Sv: SÅ kom den første kylle ud!
« Svar #2 Dato: 02 Maj , 2008, 14:13 »
Ja, det må jeg sige :) Og tak for det :)

Lige et par spørgsmål:
Skal jeg egentlig vente med at tage kyllingerne ud og over under varmelampen/kyllingemoderen - til de er HELT tørre eller hva'?

Mad og drikke til kyllingerne efter 24 timer eller 48 timer? (Nogen steder står der det ene og andre steder det andet, så man kan jo godt komme lidt i tvivl)  ???

Venlig hilsen
Nicolas
0,1 kone, 2,1 børn, 1,3 Dværg Orpington, 1,6 moskusænder, 1,2 Dværghængebugsvin, 1,1 Hunde, 2,0 Katte

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: SÅ kom den første kylle ud!
« Svar #3 Dato: 02 Maj , 2008, 17:08 »
Tillykke med det  <I

Der har været mange tråde på det sidste med de samme spørgsmål, prøv at læse dem.

Der er mange måder at gøre det det på, nogle fjerner løbende fra maskinen, andre en gang eller to i døgnet.

Foder og vand kan du tilbyde med det samme.
Hilsen Susanne

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: SÅ kom den første kylle ud!
« Svar #4 Dato: 02 Maj , 2008, 18:05 »
Jeg har lige fået kyllinger i en fladruger. De var deri i ca 12 timer men da de ikke klækkede samtidig var fugtigheden på ca 80 % så de kunne slet ikke tørre. Så jeg tog dem allesammen ud. Så nogle havde været der 12 timer og andre 1-2 timer. Så de kom pladdervåde over under kyllingemoderen i en skotøjskasse, så de kunne ligge tæt....Det gik fint med dem alle. De fik vand og mad med det samme, men det er jo ikke sikkert alle spiser med det samme. Hvis der går for lang tid må du lokke dem til at spise.
Held og lykke med det.
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline valborghøj

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 44
  • og NEJ, det er ikke mig på billedet :-)
Sv: SÅ kom den første kylle ud!
« Svar #5 Dato: 02 Maj , 2008, 20:44 »
Tak Susanne og Sussexmor,

Den første (fra billedet) kom ud engang i nat og den syntes jeg var tør nok til grisevarmeren her i eftermiddags, og den trives allerede rigtig fint. Nu klækkede der så een mere ud for et par timer siden og den regner jeg så med at tage ud her engang i aften, så "førstfødte" kan få lidt selskab :)

Jeg syntes egentlig at luftfugtigheden passer ganske fint. Den holder sig nu på omkring de 65%, hvor i starten af klækningen lå på omkring 70% efter jeg havde lagt en våd klud ned i bunden af rugemaskinen.

Det bliver skønt at se min datters ansigt i morgen tidligt, når hun får kyllinger i fødselsdagsgave :-*
0,1 kone, 2,1 børn, 1,3 Dværg Orpington, 1,6 moskusænder, 1,2 Dværghængebugsvin, 1,1 Hunde, 2,0 Katte

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: SÅ kom den første kylle ud!
« Svar #6 Dato: 02 Maj , 2008, 21:13 »
Hejsa hvis jeg var dig ville have en kylling i rugemasinen, og jeg ville tage dem ud i hold, så der aldrig er nogen der er alene, det er sådan jeg gør
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Helle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 267
  • 1,10 lys columbiafarvede dværg sussex
Sv: SÅ kom den første kylle ud!
« Svar #7 Dato: 02 Maj , 2008, 21:23 »
Hvor er den yndig. Den vil helt sikkert bringe vild jubel. Har hørt fra en hjælpsom sjæl at det hjælper, at dem der er kommet ud, pipper MEGET højlydt, og på den måde er med til at "opmuntre" kyllingerne inde i æggene til at komme ud. Valgte selv at have de tørre kyllinger under 1 meter fra rugemaskinen. Er sikker på at de kaldte på hinanden.  :)
Held og lykke med de resterendes komme :D
Helle
Begejstret ejer af gode ægproducenter :-)

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: SÅ kom den første kylle ud!
« Svar #8 Dato: 03 Maj , 2008, 11:39 »
Jeg optog de andres pipperi og afspillede for den sidste der var lige ved at være på vej.  ;D og vupti så nåede den også ud i løbet af et øjeblik.
Venlig Hilsen
Lisbeth