Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: varmefri?  (Læst 2704 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

hønenlulu

  • Gæst
varmefri?
« Dato: 02 Maj , 2008, 08:02 »
Hvornår er kyllinger varmefri?
Jeg har to kyller (en sussex og en new hampshire), som nu er 6 uger gamle. De sover i et lille skrukhus med rød varmelampe og har egen gård. (Om dagen færdes de dog ude i haven med alle andre høns.)
Hvordan kan jeg sikre mig, at jeg ikke tager lampen for tidligt fra dem?

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: varmefri?
« Svar #1 Dato: 02 Maj , 2008, 08:04 »
Hvis de har fuld fjerdragt, så tror jeg du godt kan slukke for varmen, jeg plejer at gøre det når de er omkring 5 uger,  ;D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: varmefri?
« Svar #2 Dato: 02 Maj , 2008, 11:59 »
Ja fuldt fjersatte kan de godt klare den, men når de kun er to er der jo ikke mange puttekammerater til natten. Jeg ville give dem varme om natten, den næste uge lover kølige nætter. Og hold øje med dem. Søger de ind midt på dagen efter varme, sover de et andet sted om natten osv.
Hilsen Susanne

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: varmefri?
« Svar #3 Dato: 02 Maj , 2008, 12:13 »
jeg plejer at starte med at slukke om dagen, og holde øje med deres færden, går de omkring som intet var hændt og natten ikke er frostkold, så slukker jeg også om natten, men i øjeblikket er det jo noge tustabilt, med rimelige temperature om dagen, og meget tæt på frost om natten, og det kan de have svært ved at klare når de kun er 2, jeg har en flok på 18, og de ligger ovenpå hinanden og det er jo fint, men det kan man jo ikke  når man kun er to små, så jeg ville vente med at slukke om natten, til der helt sikkert er varmegrader omkring 5 om natten.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

hønenlulu

  • Gæst
Sv: varmefri?
« Svar #4 Dato: 04 Maj , 2008, 07:22 »
Tak for Jeres svar. Jeg lader lampen være tændt endnu om natten. Heller være nummer sikker.