Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Spøjs silkekylling  (Læst 9228 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Viben schliemann

  • Gæst
Sv: Spøjs silkekylling
« Svar #15 Dato: 23 Juli , 2009, 07:38 »
Men billederne er da fine og dejligt at de kan ses så tydelige.

Sikke nogle fine kyller  *p

Mvh Viben

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Spøjs silkekylling
« Svar #16 Dato: 23 Juli , 2009, 08:58 »
@ Lone jeg vil sige som Tommy det er en høne, og hvor er hun fin det glæder mig virkelig at se mine dyr engang imellem, og så vide de har det godt *b
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Maja

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 263
Sv: Spøjs silkekylling
« Svar #17 Dato: 23 Juli , 2009, 12:11 »
Undskyld Lone hvis vi fik spammet din tråd. Den er rigtig nuser din kylling.
Jeg har startet en ny tråd, da jeg har brug for nogle gode råd.

@ Tommy og her gik jeg og troede at de hvide, kun var hvide og at det var mig der havde lavet noget rod <A Håber du vil kommentere min nye tråd. Jeg var lige på nippet til at beholde de 2 Sølvfarvede selv, men jeg skal jo vide hvad det er jeg laver og det gør jeg absolut ikke <G <Y HJÆÆÆLP...
Se Nye tråd
MVH Maja


Offline Magnus

  • Bruger
  • Indlæg: 696
  • magnusfundal@gmail.com
Sv: Spøjs silkekylling
« Svar #18 Dato: 23 Juli , 2009, 20:17 »
Hvis det passer, som I siger, at det er en høne, kunne den rødbrune brystfarve godt komme af vildfarven, som skinner igennem det hvide.

Ordet "vildfarve" betyder ikke altid det samme, men hvis det kan passe, at vildfarvede Silkehøns er brunlige eller laksefarvede på brystet, kunne det godt være det.

Jeg ved ikke hvordan "Dalmatiner"-farven fremkommer, men hvis det er ved en begrænsning af den farveløse effekt, betyder det, at der simpelthen fremkommer enkelte pletter med farve hist og her.
Hvis nu dyret iøvrigt har anlæg for brun grundfarve (e+) i stedet for sort (E), kunne den måske komme til at se ud, ja, omtrent som Gismo.
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Spøjs silkekylling
« Svar #19 Dato: 23 Juli , 2009, 21:15 »
Maja:

Du spurgte om den Lisbeth havde købt af dig var dalmatiner farvet... Hvis det er den som hun har taget et billede af og sat ind i denne tråd så vil jeg sige nej, den er ikke dalmatiner farvet. Det ligner nærmere noget "sølvgrå" der slår igennem, mest på grudn af vingerne. Men jeg er ikke ekspert så jeg skal ikke sige med sikkerhed om den er det ene eller det andet.
Dalmatiner farvede silkehøns ser sådan ud.
http://www.silkehoenseklubben.dk/htmlfiler/fotoalbums/farver/ikke%20godkendte%20farver/slides/black-bounted.html
http://www.silkehoenseklubben.dk/htmlfiler/fotoalbums/farver/ikke%20godkendte%20farver/slides/black-bounted(2).html
Men det er selfølgelig ikke alle der har lige så mange pletter som dem på billederne.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Spøjs silkekylling
« Svar #20 Dato: 23 Juli , 2009, 21:21 »
Danny jeg merner du har ret dalmatiner har sorte pletter og ikke kun på vingerne.
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Dennis

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 19
Sv: Spøjs silkekylling
« Svar #21 Dato: 24 Juli , 2009, 06:06 »
Åben billederne i paint, tryk - filer - gem som - og så gem billedet i jpeg format i stedet for. så fylder de ingenting.