Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Økologisk vagtelfoder  (Læst 3400 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Melanie Vang

  • Bruger
  • Indlæg: 10
Økologisk vagtelfoder
« Dato: 25 Marts , 2020, 13:51 »
Hej 🤗

Jeg har fået et hold søde jumbo vagtler og har hidtil givet dem økologisk starterfoder til kyllinger fra danish Agro. Jeg har suppleret med lidt grønt og animalsk protein. Indtil videre har det fungerer fint. Men fornyeligt var der en som sagde at der kunne være medicin i foderet? Jeg kan simpelthen ikke dreje om der er medicin i men det vil jeg selvfølgeligt helst undgå da jeg ikke vil have medicinrester i æg eller kød.

Det er måske et dumt spørgsmål men er der nogen af jer som kan hjælpe og fortælle mig om der er medicin i mit foder? Vil jo ikke spise noget som er farlige😕

Hvis der er medicin i vil jeg meget gerne have nogle andre forslag til foder. Jeg vil helst at fodrer er økologisk eller ihvertfald uden GMO

Mange tak på forhånd.

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: Økologisk vagtelfoder
« Svar #1 Dato: 27 Marts , 2020, 00:40 »
animalsk protein - hvad består det af ?, jeg bliver altid nervøs, når man fodre dyr med andre dyr. En gang var det morderne at give sine får fiskemel, det øgede lammenes fødselsvægt, det er forbudt i dag.

Medicin i foder, det kan nok forekomme, men næppe hvis du køber øko. GMO forekommer ikke i øko foder. En anden gang købte jeg grissefoder og fandt ud af - da de var slagtet, at fodreret indeholdt GMO, hvilket jeg IKKE havde bedt om. Men som foderleverandøren sagde: Du bad jo ikke om foder UDEN GMO.

Så spørg der hvor du køber dit foder om indholdet, det er nok det sikreste.

Offline Melanie Vang

  • Bruger
  • Indlæg: 10
Sv: Økologisk vagtelfoder
« Svar #2 Dato: 27 Marts , 2020, 07:24 »
Hej🤗
Tak for svar. Det animalske protein er jo bare ting som orme,hvad deselv kan finde af kryb, æg, og nogle gange lidt tilberedt kød. Det er en del af naturen at dur spiser andre dyr. Jeg kan jo ikke lade mine vagtler gå fri og selv fange alle mulige ting. Derfor synes jeg det er vigtigt at de får lidt animalsk protein nogle gange. Men det er måske bare mig.

Men mange tak for svarer jeg prøver at forhøre mig:)