Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Brahma og dens oprindelse  (Læst 8815 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: Brahma og dens oprindelse
« Svar #15 Dato: 25 ſeptember , 2009, 19:32 »
Men ak ja konen vil ikke have jeg fordyber mig i flere farver...he,he men hvad hun ikke ved har hun ikke ondt af ;D

Så sandt så sandt... Og en kvinde kan ikke få en mand til at gøre alt hvad hun siger, MEN hun kan faneme få ham til at fortryde at han ikke har gjort det...  :o

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Brahma og dens oprindelse
« Svar #16 Dato: 25 ſeptember , 2009, 19:49 »
Nemlig Bjørn.Min Kone er dog så snedig at hvis jeg kaster mig ud i en ny farve(og hun finder ud af det /o)Vil hun kræve en ny farve til sig selv(derfor har hun de sorte)...De Blå og Sort hvidpletede er blevet nævnt som en advarsel.

MVH Jesper
mvh Jesper

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Brahma og dens oprindelse
« Svar #17 Dato: 26 ſeptember , 2009, 11:53 »
Noget har undert mig hvorfor blev de Guld sortbåndet først anerkendt i Tyskland i 1971? Jeg måtte have svaret så jeg kontaktede en dygtig brahma avler med mange år på bagen.Den Guld-sortbånet blev i mange,mange år set som et brugs dyr de havde ikke samme status som de Hvid-sorte eller sølv-sortbåndet.Lidt grovt kan man sige de var fattigmands udgaven af Brahma selvom de faktisk var blandt de første til europa.(Wanda ville sikkert mene man manglede et sejt navn til dem ;D )

Den dag i dag er de Guld-sortbåndet nogle af dem der er flest af.Nr 2 er Hvid-sort columbia.På en kneben 3 plads sølv-sortbåndet.Guld-blåbúndet er i stor fremgang her for tiden.

MVH Jesper
mvh Jesper