Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Dur dur ikke  (Læst 2948 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

sussie

  • Gæst
Dur dur ikke
« Dato: 28 April , 2010, 16:29 »
Jeg er endelig kommet igang med kyllingesæsonen, men har problemer med 2 silkehaner.

Den ene er sort dværg silke,fra sidste år, alle æggene fra hans høner er ubefrugtede. Mit spørgsmål kan han nå det endnu eller kan jeg lige så godt opgive ham ? ( det ville jeg være meget ked af ,jeg har brugt meget energi på at få fat i ham)
Den anden er fra april sidste år stor blå silke, men den har en enorm rosenkam, han befrugter heller ikke endnu. Mit spørgsmål er: er det korrekt forstået at kammen kan være årsag til, at han ikke avler så godt videre. (jeg mener jeg har læst det men er usikker på om jeg har forstået det rigtigt.) Kan han nå det endnu eller skal jeg opgive ham  og bør jeg bruge ham pga den voldsomme rosenkam?

Hilsen

Sussie

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Dur dur ikke
« Svar #1 Dato: 28 April , 2010, 17:21 »
Nogle gange kan det hjælpe at fjerne lidt fjer bagi, på både høner og haner, ved ikke om det også gælder silkehøns, men det var måske et forsøg værd.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: Dur dur ikke
« Svar #2 Dato: 28 April , 2010, 18:28 »

det er altid godt at klippe eller pille lidt fjer af i rumpen på silkehøns også på hanen, og heller lidt for meget ende for lidt.

Tommy

sussie

  • Gæst
Sv: Dur dur ikke
« Svar #3 Dato: 28 April , 2010, 23:17 »
Ok tak... <E det er da et forsøg værd, jeg skal til at samle ind igen....Jeg har lige smidt en ordentlig portion æg ud ved lysning af dem der er igang nu..