Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kalder Brahma-folket!!  (Læst 3126 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Kalder Brahma-folket!!
« Dato: 24 Marts , 2012, 13:58 »
Jeg har jo pludselig fået en brahma farve mere  ;)
En sort hane og 2 blå og en sort høne.
Jeg undrer mig dog lidt over hanens hale..syntes at den hælder meget..
Mine andre brahma haner har meget højerestillet hale.

Den sorte hane er udstillet med 91 point..og der er ingen anmærkninger til halen..
Hvad mener i om hans hale..?
-i øvriget er han bare super flot og stor..
« Senest Redigeret: 24 Marts , 2012, 14:03 Fra Rixen »
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Kalder Brahma-folket!!
« Svar #1 Dato: 24 Marts , 2012, 14:03 »
Har du set/læst pointkortet. Hvad står der af point i punktet : Ryg-,vinger-og halestilling (balance) ?

91 point er forøvrigt ikke meget.
« Senest Redigeret: 24 Marts , 2012, 14:06 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Kalder Brahma-folket!!
« Svar #2 Dato: 24 Marts , 2012, 14:06 »
Ja..nu er billedet kommet..

ja jeg har pointkortet..der anmærkninger at han gerne må ha været større kropsform..og bedre sort dun og vingefjer,,tror jeg der står..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Kalder Brahma-folket!!
« Svar #3 Dato: 24 Marts , 2012, 14:08 »
Som han står der på billedet, så ser han meget forkert ud. Og haleovergangen er bestemt ikke god.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline MartinGreen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 241
Sv: Kalder Brahma-folket!!
« Svar #4 Dato: 24 Marts , 2012, 14:09 »
Som I selv siger, ser han lidt "mærkelig" ud for en Brahma.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Kalder Brahma-folket!!
« Svar #5 Dato: 24 Marts , 2012, 14:11 »
Syntes også det ser forkert ud..men hvorfor står der ikke noget om det på pointkortet.
Tænker på om der kan være sket noget med ham efterfølgende..men det afviste sælger med det samme..

Håber bare ikke det vil være meget arveligt..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Kalder Brahma-folket!!
« Svar #6 Dato: 24 Marts , 2012, 14:12 »
Under ryg-vinge-og halestilling har han fåer 8 point.
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Kalder Brahma-folket!!
« Svar #7 Dato: 24 Marts , 2012, 14:27 »
Halestilling er et et kardinalpunkt for en Brahma.

Der kan gives op til 10 i punktet Ryg-,vinger-og halestilling (balance), så 8 er en god karakter, for der gives sjældent 10.

Nu er han jo bedømt på en udstilling for snart noget tid siden og det er jo ikke til at vide hvordan han stod/så ud den gang.

Men som han står billedet er der slet ingen halestigning og vingebæringen er heller ikke for god.

Ellers ville jeg tjekke om det er den rigtige hane, der står nemlig ring nummer på pointkortet.
« Senest Redigeret: 24 Marts , 2012, 14:57 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub