Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Update: Keld uden frøer  (Læst 1151 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gåsepigen

  • Bruger
  • Indlæg: 587
Update: Keld uden frøer
« Dato: 26 Maj , 2012, 11:10 »
En eller anden spurgte, hvordan det gik med Keld og frøerne, så jeg vil lige komme med seneste nyt.

Kelds bassin er stadig lykkeligt frit for frøer, og Keld svømmer tilfreds rundt mange gange om dagen. Der gik heldigvis kun et par uger, før det lykkedes at få ham i vandet igen. Jeg var meget pædagogisk og lokkede ham hen til kanten flere gange dagligt, hvor han så fik et par godbidder. Nå ja, og så tog jeg også waders på og hoppede i et par gange, så han kunne se, det ikke var farligt længere.

Med varmen er der desværre kommet en del grønne svævealger i bassinet, men det forhindrer ikke Keld i at bade. Og efter alt, hvad jeg har googlet, skulle algerne ikke udgøre nogen sundhedsrisiko - nærmest tværtimod. Der er da også masser af liv i bassinet i form af vandkalve, ryg- og bugsvømmere. Og det ser rigtig sjovt ud, når han stiger op fra bassinet og er helt grøn på bugen og i hovedet. Jeg håber dog, at UV-filteret snart får bugt med algerne, for jeg synes ikke, det er så kønt med grønt vand.

Keld bader også i sit lille børnebassin hos naboen, så han er ikke grøn hele tiden.

Frøerne fik i øvrigt lagt et par aflæggere i min lille havedam, som nu myldrer af haletudser. Når de engang går på land, kommer der net over Kelds bassin, så vi ikke får invasion der igen. Min mor har været så venlig at fabrikere et bassinovertræk, som jeg monterer på et par lægter. Så er det lige til at trække over om natten.
1.0 Jensen - grå dansk mixgås fra 18. juni 2018
0.1 Magda - fin fransk Toulousegås fra juli 2020
2.0 huskat

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Update: Keld uden frøer
« Svar #1 Dato: 26 Maj , 2012, 11:26 »
Det var mig, der spurgte til Keld og frøerne. Jeg er Keld-fan /o. Må vi ikke nok få et billede af "grønne Keld" ;D? Så vi kan være sikre på at alt er i orden....
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Update: Keld uden frøer
« Svar #2 Dato: 26 Maj , 2012, 11:35 »
Jeg har også fra dag èt været stor Keld-fan - og jeg vil også frygtelig gerne se "grønne Keld...skønne Keld"  *e *e
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14