Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvordan klipper jeg kløer på min moskus?  (Læst 1514 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hjorth

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2
Hvordan klipper jeg kløer på min moskus?
« Dato: 21 August , 2011, 22:57 »
Hej...
Jeg har en stor moskus han på 8 år som jeg købte for en måned siden sammen med hans søde moskus veninde på 6 år. De er et super par sammen.
Problemet er bare at nu hvor hun ligger på rede så har han fundet ud af at min landand på 4 mdr er lækker og har derfor hoppet på hende. Hendes stakkels ryg er helt blodig nu og jeg må have fat i ham så kløerne kan ordnes. men hvordan gør jeg og m hvilken saks?
Hvad skal jeg gøre for hende? kan jeg smøre m noget på hendes ryg?
 ???

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Hvordan klipper jeg kløer på min moskus?
« Svar #1 Dato: 21 August , 2011, 23:02 »
Hvis hun allerede er revet til blods så nytter det vidst ikke at gøre noget ved hans negle. Han vil stadigvæk rive såret/sårene op på hende. Hvis jeg var dig så isolerede jeg enten hende eller ham.
Hvis du alligevel gerne vil ordne hans klør/negle så kan en almindelig knivtang eller skævbider bruges. Derefter skal du igang med en lille fil.

En Dremmel kan også bruges, enten med en lille "slibe klods" på, eller en lille skære skive.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline hjorth

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2
Sv: Hvordan klipper jeg kløer på min moskus?
« Svar #2 Dato: 21 August , 2011, 23:14 »
Tak for det hurtige svar  :)
Jeg starter med at undersøge hende imorgen og ser hvor stor skaden er ......
Jeg må nok tage ham fra i en tid for der er 3 andre landænder foruden hende som han jo sikkert også vil "overfalde" m tiden.
Jeg vil prøve at ordne hans kløer når jeg har samlet mod (he he) for jeg synes de er en rigtig god flok sammen og de har det jo dejligt sammen .....når han altså ikke hopper på.....

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Hvordan klipper jeg kløer på min moskus?
« Svar #3 Dato: 24 August , 2011, 07:43 »
En neglesaks til store hunde kan også gøre jobbet - hvis man kan holde anden stille :D