Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Træpiller  (Læst 3378 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline claus74

  • Bruger
  • Indlæg: 237
Træpiller
« Dato: 03 Oktober , 2014, 19:55 »
Til dem der anvender træpiller som strøelse.
Hvad er forbruget pr m2 ca og hvor meget sval det vandes?

Offline Henrik givskud

  • Bruger
  • Indlæg: 229
Sv: Træpiller
« Svar #1 Dato: 03 Oktober , 2014, 20:45 »
Jeg bruger det mens kyllinger går under varmelampen, og der blandet jeg det halv piller og halv tørt vasket sand, og så i et lag der lige dækker gulvet. Det suger fantastisk ,og forbruget er meget begrænset, jeg bruger max 50 kg til alle mine kyllinger, ca 600.
Opdrætter af st. agerhønefarvede Orpington, New Hampshire af æglægger typen og kobberfarvet Marans. Jeg har ofte dyr til salg.
Jeg bor i dejlige Givskud, er dyrepasser og far til 1,7 med den samme vidunderlige kvinde. Og så er der en stær i kassen, igen, som man siger 😜

Offline claus74

  • Bruger
  • Indlæg: 237
Sv: Træpiller
« Svar #2 Dato: 03 Oktober , 2014, 21:20 »
Og du fugter det ikke?

Offline maja1981

  • Bruger
  • Indlæg: 1 313
Sv: Træpiller
« Svar #3 Dato: 04 Oktober , 2014, 13:13 »
jeg har brugt træpiller til strøelse hos mine heste i flere år. og det er super godt. er dog nu gået over til halm igen af flere årsager.

jeg kunne aldrig drømme om at vande pillerne da det jo så gør de ikke kan suge så meget. men ved flere vander dem så de popper op/ud. men heste træder dem nu nemt i stykker. jeg ville så ikke bruge dem til fjerkræ, men det er nok en smagssag.

Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet


Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline Henrik givskud

  • Bruger
  • Indlæg: 229
Sv: Træpiller
« Svar #4 Dato: 04 Oktober , 2014, 20:34 »
Jeg vander dem ikke, det ville være dumt da de jo så ikke suger ret meget, og kyllingerne går fint på dem som de er. Jeg brugte spåner før men det støver helt vild, det gør pillerne ikke.
Opdrætter af st. agerhønefarvede Orpington, New Hampshire af æglægger typen og kobberfarvet Marans. Jeg har ofte dyr til salg.
Jeg bor i dejlige Givskud, er dyrepasser og far til 1,7 med den samme vidunderlige kvinde. Og så er der en stær i kassen, igen, som man siger 😜

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Træpiller
« Svar #5 Dato: 04 Oktober , 2014, 20:41 »
Jeg bruger træpille smuld i stedet.. Og DET støver. så det bliver vandet på overfladen så lette dyr som høns kan gå på det,,, det tørre lynhurtigt, og er nemt at rive..

Hos hestene bruger jeg træpille smuld nederst og en mere blæst slags smuld, som er pille stunmper,,, det er mageløst,,, det koster mig ca 500 kroner at starte en boks på 3x3.20 og så får den en sæk smuld om ugen superfedt, og nemt at muge,,, fylder lidt og vejer ikke så meget. men selvfølgelig dyrere end halm
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn