Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.  (Læst 145112 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #330 Dato: 09 Juli , 2012, 13:56 »
Sorry Thorleif.... Den normale svartid er 4 uger, men pga. sommerferie så kan der godt gå lidt længere. Men hvis der er nogle folketingsmedlemmer som stiller at §20 spørgsmål, så har ministeren kortere tid til at svare. Også i ferien.

Iøvrigt så skal Marianne have tak for hjælp ved skrivelsen. Glemte jeg i første omgang.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

thorleif

  • Gæst
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #331 Dato: 09 Juli , 2012, 14:07 »
Jeg kan hurtigt se at det tager laengre tid end det. Det er jo ikke en specielt hyggelig problemstilding for en politiker at tage stilding til. Svaret vil/kan jo faa implikationer (skraek og gru). Det maa jo vaere ergerligt for politikere at disse h...... borgere ikke bare kan akseptere alt.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #332 Dato: 09 Juli , 2012, 14:17 »
Æv, jeg kan ikke åbne den der henvendelse til miljøministeren. :(
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #333 Dato: 09 Juli , 2012, 20:54 »
Du skal brug en pdf-reader
http://get.adobe.com/dk/reader/

gem evt. dokumentet på skrivebordet og åbn det derfra
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #334 Dato: 09 Juli , 2012, 22:42 »
finn har du overvejet om du evt kunne politianmelde brøndbys borgmester, for overtrædelse af loven. måske nogle jurastuderende , har interesse i en sådan sag.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #335 Dato: 11 Juli , 2012, 16:00 »
http://www.folkebladet.dk/broendby/artikler/broendbyborger-faar-lov-at-beholde-sine-18-hoens1.aspx

 Jeg synes, at det er urimeligt, at kommunen har brugt penge og tid på en retssag, som så alligevel skal ende i en dispensation. Hvor er vi så henne, siger Bente Ritter, der dog måtte erkende, at sagen nu er endt i en dispensation.

- Det var det, der var flertal for. Men det er urimeligt, at ansøger skal have lov til at få dispensation, når nu Brøndby Kommune fik fuldt medhold i retssagen, som hun tabte. Det er en slap holdning, synes jeg.


Tja, jeg synes nu at ord som magtarrogance dækker mere over det som kommunen har lavet. Men sådan er der så meget....

"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

thorleif

  • Gæst
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #336 Dato: 11 Juli , 2012, 16:31 »
Det jeg ikke forstaar med politikere, er at de glemmer totalt at de haver netop den job, fordi de skal tjene os, ikke haerske over os. Jeg vurderer at flytte til Nord-Korea. Der ved man hvor man staar............

Offline MartinGreen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 241
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #337 Dato: 11 Juli , 2012, 16:46 »
Det jeg ikke forstaar med politikere, er at de glemmer totalt at de haver netop den job, fordi de skal tjene os, ikke haerske over os. Jeg vurderer at flytte til Nord-Korea. Der ved man hvor man staar............

Helt enig! Noget som ingen af de 2 fløje i Danmark forstår.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Zoro

  • Gæst
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #338 Dato: 11 Juli , 2012, 16:53 »
Det jeg ikke forstaar med politikere, er at de glemmer totalt at de haver netop den job, fordi de skal tjene os, ikke haerske over os. Jeg vurderer at flytte til Nord-Korea. Der ved man hvor man staar............

@ Thorleif.

Hørt Thorleif.

Jeg er fuldstændigt enig med dig i din ovenstående betragtning.

J.C.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #339 Dato: 11 Juli , 2012, 17:52 »
Hvor er det dog sørgeligt, at nogen ikke har mere tolerance og velvilje end som så /d. Dog godt for Iren, at hun kan beholde sine nuværende høns.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #340 Dato: 11 Juli , 2012, 17:57 »
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #342 Dato: 11 Juli , 2012, 21:12 »
Følgende kommentar er skrevet på Folkebladets facebook

Det ser da ud til at Bente Ritte blander tingene sammen og slet ikke har sat sig ind i det...Det er slapt. Iren blev dømt til at komme af med sin hane og det handlede den her dispensation slet ikke om. Den handlede om Iren måtte have 18 høns. Så hvordan kan Bente Ritter blande retssagen ind, er uforståeligt.. Iøvrigt så var der problemer med Brøndby kommunes procedurer i sagsbehandlingen. Bl.a. havde de lige glemt noget med partshøring. Så kommunen havde skam også jurdiske problemer. Men der er problemer med lovligheden af Brøndby kommunes regulativ. Bl.a gyldighedsområdet og de overskrider deres beføjelser på nogle områder. Det har desværre været helt umuligt at få en dialog med Teknisk udvalg på dette område, de har totalt lukkket af for at svare eller begrunde noget som helst. Skuffende. Heller ikke nogen i Teknisk Udvalg har ønsket at kommente på det rent moralske i, hvorfor noget som er forbudt i en kommune er tilladt i en anden. Eksempelvis så havde Iren ikke noget problem med hendes hønse- og hanehold hvis hun boede i Københavns kommune. Til gengæld så havde formanden for Teknisk Udvalg et problem. Den måde som han holder kaniner på er nemlig ikke tilladt i Københavns kommune.... Men hvorfor der er denne forskel, har ingen i Teknisk Udvalg ønsket at sige noget om...
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

thorleif

  • Gæst
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #344 Dato: 18 Juli , 2012, 14:18 »
Flott! Men den delen af Rio Konventionen der omhandler "Village Life" og "Biodiversity" fik nogle kommuner i UK til at aendre sine lokale "bylaws", Danmark skrev da under paa dette og senere aftaler? Det forpligter ved lavningen af egne bestemmelser?