Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Linkede begivenheder

  • Bondens marked på Brandbygegaard: 14 Juni , 2014 - 15 Juni , 2014
  • Bondens marked på Brandbygegaard: 16 August , 2014 - 17 August , 2014

Forfatter Emne: Dansk Fjerkræ Forum og Odder Fjerkræklub til madmarked på Brandbygegaard  (Læst 12699 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Vi har fået en invitation til at komme og præsentere fjerkræ når der afholdes madmarked på Brandbygegaard hos Lone Landmand og Søren Sørøver i juni og august.
http://lonelandmand.wordpress.com/2014/02/01/to-gange-bondens-marked-pa-brandbygegaard-i-2014/

Det er en fantastisk mulighed for at præsentere høns (og svømmefugle) for en stor samling mennesker og vi har slået os sammen med Odder Fjerkræklub om dette. Sidste år var der 1500 mennesker forbi og mon ikke der kommer lige så mange i år?

Sommerens første marked finder sted lørdag d. 14. juni kl. 11 – 17 og søndag d. 15. juni kl. 10 – 16.

Sommerens andet marked finder sted lørdag d. 16. august kl. 11 – 17 og søndag 17. august kl. 10 – 16.

Vi har brug for nogle gode kræfter der vil være med til at arrangere dette og også nogle til at stille op og pille ned...
Så kom frit frem og tilmeld til dette.

Senere hen kommer også tilmelding af dyr osv, men først planlægningen.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Berit Linea

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 872
Jeg vil gerne hjælpe til lørdag D 14/6  ;D
Også hvis der er noget forberedelse som jeg kan klare herhjemme fra  :)
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Tak Berit!
Der er plads til flere..
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline KenM

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 68
1.1.1 (Ken, Jette og rune)
0,2 Off shore + 0,2 Lohmann
1.1 huskat (Ida og Chula)
1.0 Marsvin (Findo)

Offline Peter Agger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 125
Jeg vil gerne hjælpe til Finn.

Du må bare sige hvad der er behov for:  Jeg har jo bl.a. en udstillingsegnet kyllingemoder, som ved planlægning kan stå med ny udklækkede kyllinger.

Det med udstilling af dyr, er det i forumregi ?
Hilsen
Peter

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Tak Peter. I kan jo altid få en lille vinsnak..

Ja det bliver en 'åben' udstilling, men dyrene skal selvfølgelig have fodring og være vaccineret.
Dag gamle kyllinger vil være et hit!
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Peter Agger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 125


Ja det bliver en 'åben' udstilling, men dyrene skal selvfølgelig have fodring og være vaccineret.

Jeg har mange høns der er vaccineret, og Svanegæssene skal jo ikke.

Dag gamle kyllinger vil være et hit!
Jeg vil så prøve at få samlet nogle rugeæg fra forskellige racer. det giver en fantastisk samling kyllinger.
Hvis nogle vil bidrage skal jeg have æggene ca. 4 uger inden arrangementerne. Selv har jeg: La - Bresse, Araucana og Serama. 
« Senest Redigeret: 04 Februar , 2014, 22:02 Fra Peter Agger »
Hilsen
Peter

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Så nærmer tiden sig ganske stille (!) Vi holder meget snart et lille planlægningsmøde på Brandbygegaard og kigger lidt på hvordan/ hvor meget osv. Så hvis der er flere som vil være med til at hjælpe, så sig til
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline hrhanegal

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 64
Hej,

Jeg synes ikke lige jeg kan finde en adresse på Brandbygegaard da de 2 link ovenfor en to forskellige blog´s... :) eller den blog man kan gå ind på via krak er ikke den samme som den du ( Finn ) har lagt op så kunne du måske lige skrive en adresse her:)

Det kan også bare være at det er mig der ser forkert, og at det rent faktisk står et eller andet sted..

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Adressen er som Ken skriver
Alrøvej 77
Amstrup
8300 ODDER

http://lonelandmand.wordpress.com/supplerende-sider/
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Berit Linea

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 872
Så er det i morgen folkens  8) . I kan stadig nå både at vise dyr og æg frem, bruge en time på forums stand med hønsehyggesnak eller bare komme forbi og nyde det hele  /o
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Så er vi igang
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Berit Linea

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 872
Wow en masse fantastisk hønsesnak. Alle vores FORUM brochurer blev delt ud til interesserede og æg og dyr blev diskuteret og beundret af mange mange mennesker  /o tak for en dejlig dag  ;D
Jeg kan anbefale et besøg i morgen  ;)
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Hvor mange racer høns havde i med ?
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub