Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Linkede begivenheder

  • Hente Orpington og hvide Sussex kyllinger: 05 Maj , 2012

Forfatter Emne: Første gang vi skal hente kyllinger  (Læst 3044 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline bursø32

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 15
  • høns er skønne
Første gang vi skal hente kyllinger
« Dato: 30 April , 2012, 09:51 »
Det er første gang, siden Jeg var barn, at Jeg skal hente kyllinger ;D Hele familien glæder sig og der bygges ivrigt på hønsehuset. Selv blomsterkasserne er klar:-)

Vi skal hente 5 hvide Sussex og 4 Orpington kyllinger den 5 maj og varmelampen er klar til at blive sat op i bryggerset. Til at starte med kommer de små til at bo indenfor, så vi kan holde øje med at alt er som det skal være.

De er ikke kønsbestemte, men syntes at mine børn skal have en barndomsoplevelse for livet - nemlig små bedårende pippende kyllinger. Jeg husker tydeligt dengang da min far kom hjem med de små pus. Min søster og Jeg sad i haven en varm forårsdag og aede forsigtigt en lille gul kylling.
1. forlovede
3 skønne børn
2,6 Sussex
1hund
1,5 kattene (inklusiv 4 killinger)
2.2 japaner og løvehoved kanin
1 akvarie
medlem af www.sydhavsøernesfjerkræklub.dk

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Første gang vi skal hente kyllinger
« Svar #1 Dato: 30 April , 2012, 09:58 »
Det er fint at have dem indenfor til at starte med, så bliver de også nemt tamme, men bare husk at de helst ikke skal stå på gulvet, så bliver de bange hver gang I kommer derud, fordi deres instinkt siger at alt hvad der kommer ovenfra betyder fare.
Jeg har mine kyllinger på et bord i deres bur, og de kravler på mine hænder og er ikke bange, for jeg kommer i deres egen højde.  /o
Rigtig god fornøjelse med de små, både kyllinger og børn
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline bursø32

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 15
  • høns er skønne
Sv: Første gang vi skal hente kyllinger
« Svar #2 Dato: 02 Maj , 2012, 10:08 »
Hej:-)
Kyllingerne skal stå ovenpå vores bryggersbord for det er vigtigt at de ikke bliver kolde eller forskrækket.
Jeg har et stort indendørsbur med net omkring og tænker at kyllingerne vil kunne se os når døren åbnes - så de netop ikke bliver bange.

Jeg har bygget en speciel indhegning med læ om hønsehuset, så de små kan komme ud. Hvor gamle skal de være inden da?

Hilsen Maria
1. forlovede
3 skønne børn
2,6 Sussex
1hund
1,5 kattene (inklusiv 4 killinger)
2.2 japaner og løvehoved kanin
1 akvarie
medlem af www.sydhavsøernesfjerkræklub.dk