Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Tak for 2013 og godt nytår  (Læst 10962 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Tak for 2013 og godt nytår
« Dato: 31 December , 2013, 10:36 »
Kære alle fjerkrævenner

2013 har i sandhed været et fantastisk år. Intet mindre. Der har været rig lejlighed til at mødes omkring fjerkræ i 2013, faktisk noget så sjældent som 2 landsudstillinger i samme kalenderår. I januar i Fredericia og igen i december i Herning hvor vi kunne samles. Og så en rigtig dejlig dag hos Peter Agger i eftersommeren, hvor det var ren hygge. Tak for at vi må komme, Peter og I andre arrangører.

2013 var også året hvor vi fik sat race- og havehøns på dagsordenen. Endelig, efter at have lobbyet for at det skulle være lovligt at sælge/forære æg fra egne høns lykkedes det i foråret at trænge igennem og få lavet reglerne om og så helt uden bureaukrati! Nu er det lovligt at sælge æg, hvis man har max. 30 høns. En kæmpe tak til de 60 ægtivister, som sparkede døren ind til Fødevareminister Mette Gjerskov ved at sende æg med posten. Uden jeres indsats, var det ikke sket.

Ved samme lejlighed er det også gået op for mange at en pæn del af danskerne æg rent faktisk kommer fra race- og havehøns. Ca. 7% og det er faktisk flere end der kommer fra ”fritgående” høns i produktion og ca. halvt så mange som kommer fra økologisk produktion. Det er tal som har overrasket og indtil nu har været skjult.

Aktiviteten på forum er også høj. I gennemsnit laves der 15 nye emner om dagen, og imponerende 138 nye beskeder per dag. Der er en naturlig variation over året og lige nu er det en lidt stille periode, men bare vent til foråret og kyllingerne kommer...Selv om det er en lidt stille perioden, så har over 210 forskellige medlemmer har været logget på i dag, og indenfor den sidste uge har 580 forskellige medlemmer været logget på. Jeg synes det er imponerende tal og vores database indeholder næsten 25.000 emner og over 250.000 beskeder med viden der er guld værd.

I 2014 fylder Forum faktisk 15 år og dermed er Forum da vist et af de ældste sociale medier i Danmark og endda ældre end Facebook (ta den!). Meget er sket siden starten og forhåbentlig vil der også ske meget fremover. Der er nok at arbejde med og det vil vi forsat gøre.

Vi ser gerne at endnu flere får mulighed for at holde høns, ænder og andet fjerkræ og det vil vi forsætte med at arbejde på.

Af hjertet tak for et godt 2013 og må det kommende års klækning være god.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Tak for 2013 og godt nytår
« Svar #1 Dato: 31 December , 2013, 11:19 »
Godt nytår til ALLE, og endnu engang tak til alle ægtivisterne og til dig Finn også som altid tager kampen op mod urimelige kommuner og umulige regler fra FVST.  <E <M

Samtidigt håber jeg på stor medlemsfremgang til alle lokalklubberne, specialklubberne, DFfR og ikke mindst Forum.  <+ <E

Og til slut ønsker jeg også en stor fremgang for ALLE de dejlige racer af fjerkræ racer, som findes, så de også avles og bevares for fremtiden. /o

 <I <I
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Tak for 2013 og godt nytår
« Svar #2 Dato: 31 December , 2013, 12:41 »
rigtig godt nytår til alle  /2
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Tak for 2013 og godt nytår
« Svar #3 Dato: 31 December , 2013, 13:36 »
Ja, godt nytår til alle og mange tak for et skønt forum og alt den hjælp  *p
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline Peter Agger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 125
Sv: Tak for 2013 og godt nytår
« Svar #4 Dato: 31 December , 2013, 16:23 »
Også godt nytår herfra, og tak til alle som bakkede op om forumdagen her, som jeg håber kan gentages i 2014.
http://giffengaffenguffen.dk/dagens_gif/d131230.gif
Hilsen
Peter

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Tak for 2013 og godt nytår
« Svar #5 Dato: 31 December , 2013, 16:45 »
Et rigtig godt nytår skal også lyde herfra, selvom jeg ikke har været så flittig herinde som jeg har været andre år.  Det var spændende at være med i æggekampagnen og en glædens dag da vores indsats bar frugt.  Her har også budt på 2 ti-årige burhønseaktivister som lige måtte forklare den tidl. fødevareminister et ord og to om hvprdan burhøns har det. Det fik dem i både politiken og radio 24-7. Helt fantastisk at følge helt tæt på. Og vi er herhjemme ret sikre på at Fru Statsminister har hørt med og tænk sit, for 2 dage efter fik vi ny fødevareminister :D
Tak til alle. Her starter et nyt år, hvor hønseriet også skal startes op fra ny efter den lille rødhårede satan udryddede alt avlsmaterialet. så foråret betyder sikring af hønsegård og et forsøg på at skaffe nyt avlsmateriale. ( kan I forestille jer nøgenhalse i fangedragter? :D det kunne måske blive en realitet)
Knus fra
Wanda og Yazmin
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: Tak for 2013 og godt nytår
« Svar #6 Dato: 31 December , 2013, 20:47 »
også godt nytår til jer alle herfra.
Året 2013 har været i familiens tegn og der var slet ikke tid til fjerkræ...
håber på 2014 giver lidt mere overskud ... der er ællinger på vej inden for en måned da min moskus har lagt sig på æg inden jul... hun har gemt sig pænt i laden under gamle landbrugsmaskiner og lavet en flot rede af dun. /o klog and!
høns, ænder, hunde, katte...

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Tak for 2013 og godt nytår
« Svar #7 Dato: 31 December , 2013, 21:58 »
Også et rigtigt godt nytår til alle på Forum fra mig.

Jeg ved at jeg kan være noget af en stædig, påståelig pestilens ind imellem. ;) Nogle kaldet det at agere som djævelens advokat.  :)

Mit eneste nytårsforsæt er, at jeg ikke vil ændre på dette.

Trøsten skal findes i at der absolut intet ondt er ment med hvad jeg bidrager med her på Forum. Jeg forsøger, efter bedste evner, at hjælpe hvor jeg kan. Er jeg på 'tynd is' vil det typisk fremgå af mine indlæg.

Så:

Happy New Year

Mvh
Erik Andersen

Offline Christina ♦

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 590
    • Naturens Gaver
Sv: Tak for 2013 og godt nytår
« Svar #8 Dato: 31 December , 2013, 22:14 »
Også et rigtigt godt nytår til alle på Forum fra mig.

Jeg ved at jeg kan være noget af en stædig, påståelig pestilens ind imellem. ;) Nogle kaldet det at agere som djævelens advokat.  :)

Mit eneste nytårsforsæt er, at jeg ikke vil ændre på dette.

Trøsten skal findes i at der absolut intet ondt er ment med hvad jeg bidrager med her på Forum. Jeg forsøger, efter bedste evner, at hjælpe hvor jeg kan. Er jeg på 'tynd is' vil det typisk fremgå af mine indlæg.

Så:

Happy New Year

Du må endelig ikke ændre det hi hi
det er jo sådan vi får modstand  /o og uden modstand begynder vi og kede os  /d


Rigtig godt nytår
Christina

5 dværg farverolles høner

Offline Nørreheden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1
Sv: Tak for 2013 og godt nytår
« Svar #9 Dato: 02 Januar , 2014, 14:54 »
Godt nytår til dig også og GODT ARBEJDE  /o /o /o /o /o
Måske er der stille her , men der er sandelig gang i den på face-book.
Vi er glade for at vi i 2013 har valgt at komme ind i denne fantastiske fjerkræ verden :D
Vi bor på nedlagt landbrug og har plads nok til mere end de 3 Maran damer og den ene Orpington, så om ikke så længe udvider vi også med ænder og vi GLÆDER os  :).
I hører meget mere til mig her inde, med masser af spørgsmål ikke mindst :)

GODT NYTÅR TIL ALLE
KH Malene

Offline Jannick Ringius

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 117
Sv: Tak for 2013 og godt nytår
« Svar #10 Dato: 02 Januar , 2014, 15:47 »
Og Godt nytår herfra... Og fortsæt det gode arbejde.
Jannick har en lille bondegård, iha iha åååh. Herligt!

0.1 Maran
0.1 Gul Orpington
0.2 Blå Auracana
0.1 Sort Auracana
1.2 Wyandot - Orla, Marie, Edith
1.0 Labrador F1 - Balder
1.1 Katte - Ysse, Trud
1.0 Islænder - Moði fra Spangbo
0.1 Dame - Skat