Fordomme trives desværre kun alt for godt, fordomme såsom racehøns ikke lægger æg, racehøns avlere er snobbede eller i klubberne er der kun gamle og sure m/k.....
Og ja der findes racehøns som ikke lægger mange æg, men flertallet gør trods alt, for det er det de er lavet til i tidernes morgen.
Og ja der er sikkert også et meget lille fåtal af både snobbede og sure gamle m/k. MEN flertallet er det bestemt IKKE, for det er nemlig glade opdrættere som gerne vil vise sine dyr frem og ikke mindst gerne vil have nye udstillere.
Så bare helt rolig, der er masser af hjælp at hente og støder man ind i en enkelt sur m/k, so what the f... dem kan man 100 % ikke undgå alligevel. (nogen som helst steder)
HUSK også at alle har været nye engang.
Jeg personligt har i hvert fald fået enormt mange rigtigt gode venner igennem min hobby, som er avl og udstilling af racefjerkræ.
Og endvidere har jeg også fået mange gode kontakter.
Så et enkelt godt råd. Prøv det. I stedet for at opgive på forhånd, fordi man tror man har hørt et eller andet. For at udstille er nu ikke så svært, det er straks meget sværere at avle supergode dyr.