Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Opstart - et par afklarende spørgsmål - hjælp  (Læst 10346 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pylle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 39
    • Kennel Engelsparkens
Sv: Opstart - et par afklarende spørgsmål - hjælp
« Svar #15 Dato: 02 December , 2014, 17:52 »
Fedt at du vil dele dit arbejde med os andre Musashi  /o Gode billeder der viser en nem måde at gøre det på  <:

1,2 Tysk pinscher
Har Engelsk Araucana

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Opstart - et par afklarende spørgsmål - hjælp
« Svar #16 Dato: 02 December , 2014, 18:50 »
Det ser godt ud :)
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline erica

  • Bruger
  • Indlæg: 16
Sv: Opstart - et par afklarende spørgsmål - hjælp
« Svar #17 Dato: 21 December , 2014, 06:53 »
Det ser rigtig fint ud.

Noget der er værd at tage med i overvejelserne er at rigtig mange høns er racister. Især Isa'er er meget stride ved andre høns. Så hvis du starter med en flok Isa'er så kan det blive svært at introducere andre hønseracer senere.

Vi har isa og orpington, og isa'erne nogle sjove, charmerende og meget tamme høns med masser af personlighed. Men med den viden jeg nu har om fremstillingen af isakyllinger , ville jeg ikke vælge dem i dag.
Erica - Ret vild med det her hønsetosseri :-)

Offline Musashi

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 37
Sv: Opstart - et par afklarende spørgsmål - hjælp
« Svar #18 Dato: 26 December , 2014, 21:00 »
Det ser rigtig fint ud.

Noget der er værd at tage med i overvejelserne er at rigtig mange høns er racister. Især Isa'er er meget stride ved andre høns. Så hvis du starter med en flok Isa'er så kan det blive svært at introducere andre hønseracer senere.

Vi har isa og orpington, og isa'erne nogle sjove, charmerende og meget tamme høns med masser af personlighed. Men med den viden jeg nu har om fremstillingen af isakyllinger , ville jeg ikke vælge dem i dag.

godt input.

står faktisk i den situation, at vi måske skal introducere sussex til flokken. min tanke/mulighed er at tage 2 Isa'er ud og erstatte med 2-4 sussex. egentlig tænker det, at der ryger 2 ud samtidig med, at der kommer 2-4 nye til burde eliminere mulige stridigheder....

nogen tanken omring det?

Iøvrigt går det over al forventning. de er stort set håntamme allerede efter knap et par uger, og hygger sig fint hele dagen. sjovt nok krber de alle sammen op på den samme ping og sidder vældig tæt, selvom der er en mere.

simon