Jeg kan se, at medlemspræsentation aldrig bliver for sent, så mon ikke også jeg skulle sige ordentlig "hej" på denne side.
For snart 5 år siden købte vi vores lille landsted her i Kyringe.
Jeg er pædagog og Kim er lærer.
Kim og jeg var flyttet sammen året før, hvor vi boede i mit lille hus med lille have i Hornsherred.
Nu måtte vi have mere plads, for vi havde mange ting vi gerne ville.
Stedet havde et stort værksted, hvor der kunne laves biler og meget andet, så det var et stort plus!! Derudover var der en vinklet stald og en bygning til alt det der skulle opbevares!!
Og sidst men ikke mindst et halmfyrrum.
Den ene stald er igennem årene på vej til at blive lavet om til en Blomster-stald eller orkide´stald, som er én af vores store interesser. Derudover har vi rigtig mange krukker med blomster, som er min store interesse, men det kan man se på Havelyst.dk.
De andre bygninger er lavet til stald til gederne om vinteren og da vi er ivrige loppemarkeds-besøgende er der rigtig mange mærkelige gamle maskiner i de andre rum, som Kim ikke kan leve foruden. Han smeder, drejer i træ og mange andre ting. Her er såmænd ved at være fyldt godt op!!
Vi havde ikke meget med fra det gamle hus, men efter 5 år er vores 6 voksne unger temmelig nervøse for den dag, da der skal ryddes op!!
Lige da vi var flyttet ind, fik jeg 2 geder, kastrater, i mor´s dags gave, det blev opstarten til et gedehold, hvor vi nu har 5 Boergeder, som vi får kid fra hvert år og en meget flot buk!!
5 får anskaffede vi os også og herfra får vi lam hvert år! Også vædderen har vi gående.
Høns måtte vi jo også have, så vi købte 10 Isa Brown-høns, som vi 2 år efter supplerede med 10 mere. Gode æglæggere, hysteriske og uden nogen form for kød, så efter en tur på Roskilde dyrskue, faldt vi for Sussex-racen. Dem har vi nu ruget på med blandede erfaringer i et par år, men har fået etableret en fin lille flok som giver os gode æg og dejligt kød!!
Derudover har vi 2 store køkkenhaver og en bærafdeling med jordbær, hindbær og rabarber.
Så vi keder os ikke på stedet!!
Vi har selvfølgelig og så en hund, Border-Collie og 2 katte.
Følger med her på forummet, hvor mange gode og lærerige tråde bliver fulgt!!
Det var en længere smøre....jeg vil slutte med at ønske jer alle en glædelig jul