Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Sussex er de 'ægte'  (Læst 9809 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lonekh

  • Bruger
  • Indlæg: 113
Sussex er de 'ægte'
« Dato: 28 Februar , 2014, 19:46 »
Jeg har surfet lidt på  nettet efter Sussex og er støt ind i Bangs hønikker, der reklamere med en lys og en mørk Sussex, de ligner ikke mine Sussex særligt meget, specielt ikke den mørke af slagsen. Er de ægte? Jeg har aldrig set en mørk Sussex før, plus halen er helt anderledes, den lyse ser ud til, at være alt for lys til at være sort hvid Colombia. Hvad siger i, der har forstand på racens karakteristika?
Mvh Lone
1,2,25 Brahma
0,2 blandingshøns
0,3,2 skotsk højlandskvæg
1.0. tysk langhåret hønsehund
1,0 tysk ruhåret hønsehund
1,0 kat
1 lækker mand

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Sussex er de 'ægte'
« Svar #1 Dato: 28 Februar , 2014, 19:51 »
Gætter på at Bang´s får fra samme sted som Rosengård (omtalt i anden tråd i dag), og disse er bestemt ikke race-rene (nogen af de racer de udbyder).
Når man ser på standard beskrivelserne i Skandinavisk Fjerkræ Standard og så ser på disse såkaldte "race-høns", så kan man ikke se de ligner blot det mindste /d

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Sussex er de 'ægte'
« Svar #2 Dato: 28 Februar , 2014, 20:01 »
Næh det skal du ikke regne lonekh.

De er ikke særligt racetypiske og er langt fra standarden. Jeg har også set dem på Roskilde dyrskue.

Og især den "mørke" som vil egentlig skulle være en sølvgrå eller ??
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Egon

  • Bruger
  • Indlæg: 808
    • Egonnyt
Sv: Sussex er de 'ægte'
« Svar #3 Dato: 28 Februar , 2014, 20:17 »
Den mærke er en sort dansk landhæne og jeg har efter at have kigget på siden en størk mistanke om at de har "lånt" et af mine billeder fra mit galleri på egonnyt!
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,3 dværg sussex i forskellige farver -   www.egonnyt.dk

Offline Egon

  • Bruger
  • Indlæg: 808
    • Egonnyt
Sv: Sussex er de 'ægte'
« Svar #4 Dato: 28 Februar , 2014, 20:19 »
Og lige billedet fra Bangs
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,3 dværg sussex i forskellige farver -   www.egonnyt.dk

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Sussex er de 'ægte'
« Svar #5 Dato: 28 Februar , 2014, 20:23 »
Sussex har den nu aldrig været og hvis billedet endvidere er dit Egon....... hmmm sikke noget "rod".
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Sussex er de 'ægte'
« Svar #6 Dato: 28 Februar , 2014, 20:24 »
Egon, jeg har også fået "taget" både billeder og tekst. Nu har jeg lavet tekster (tekstforfatter) i mange år, og så er jeg vant til at blive honoreret for mine tekster  ;D
Der er kun en ting at gøre: påberåbe sig copyright. Og hvis det er i DBA eller G&G så skriv til deres support, det gjorde jeg, efter at en venlig henvendelse til annonceren der havde lånt mine ting ikke gav resultat, og så blev der sat skik på tingene!

Offline Egon

  • Bruger
  • Indlæg: 808
    • Egonnyt
Sv: Sussex er de 'ægte'
« Svar #7 Dato: 28 Februar , 2014, 20:27 »
Jeg har lige skrevet til bangs og spurgt hvorfra de har billedet og at jeg synes den ligner mit.
Synes I ikke de 2 billeder minder meget om hinanden? Det første er af min første landhøne i min egen hønsegård.
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,3 dværg sussex i forskellige farver -   www.egonnyt.dk

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Sussex er de 'ægte'
« Svar #8 Dato: 28 Februar , 2014, 20:29 »
Jeg har lige skrevet til bangs og spurgt hvorfra de har billedet og at jeg synes den ligner mit.
Synes I ikke de 2 billeder minder meget om hinanden?

Ikke kun ligner. Det er helt bestemt den samme høne!

Offline Anne Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 27
    • Min hjemmeside
Sv: Sussex er de 'ægte'
« Svar #9 Dato: 28 Februar , 2014, 20:44 »
Sikke noget fusk..... man skulle tro de selv kunne tage billeder af deres egne høns, så billederne passede.... man har nok en tendens til at tro at de ikke selv har nogle der ikke er så pæne, at man kan tage billeder af dem, samt så kan folk jo se at det slet ikke den race de siger det er :/
1.0 Dalmatiner
1.1 Splash
0.2 Hvide Silke
0.1 Gul Silke
0.2 Vildfarvet Silke
0.1 lys røde Silke
0.3 Sort Araucana
0.3 Blå Araucana
1.0 Vildfarvet Araucana
0.4 Stor gul Orpington
0.2 Stor blå Australorp
0.2 Stor sort Australorp
2.4 Sort bronze Maran
0.2 Sort sølv Maran
1.2 Rounænder

Offline troldinden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 98
  • God dag til alle...hilsen Jette
Sv: Sussex er de 'ægte'
« Svar #10 Dato: 28 Februar , 2014, 20:47 »
Det er godt nok frækt at tage billede fra et andet sted!!  >:(
Hilsen Jette :-)

0,2 Lys Sussex
0,1 Orpington - sort.
0,1 Orpington - blå.
0,2 Orpington - splash/dalmatiner.
0,2 Dværg Brahma - guld/sortbåndet.
1.0 Labrador blanding :-)

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Sussex er de 'ægte'
« Svar #11 Dato: 28 Februar , 2014, 20:49 »
Lidt mystisk også at de bruger et billede af en høne som slet ikke er Sussex. Er det fordi de ikke selv ved bedre, eller. ??? ???

Mange af disse "hønserier" bruger også de samme billeder af deres hybrider på deres hjemmesider, men hønsene kommer sikkert også fra de samme kæmperugerier i Tyskland.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Sussex er de 'ægte'
« Svar #12 Dato: 28 Februar , 2014, 20:56 »
Jeg har lige skrevet til bangs og spurgt hvorfra de har billedet og at jeg synes den ligner mit.
Synes I ikke de 2 billeder minder meget om hinanden? Det første er af min første landhøne i min egen hønsegård.

Hvis Bangs har stjålet dit billede, er de i hvert fald ikke i god tro. Bangs er 'kendt' for at stjæle andres billeder og har adskillige gange fået besked på, at det er forbudt.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Sussex er de 'ægte'
« Svar #13 Dato: 28 Februar , 2014, 23:08 »
Ikke kun ligner. Det er helt bestemt den samme høne!

Det er ikke blot samme høne. Det er 100 % sikkert samme billede, blot beskåret en smule.

Det er ikke acceptabelt, hvis du (Egon) ikke er blevet spurgt.
Mvh
Erik Andersen

Offline Lonekh

  • Bruger
  • Indlæg: 113
Sv: Sussex er de 'ægte'
« Svar #14 Dato: 02 Marts , 2014, 10:56 »
Det er da godt nok vanvittigt utroværdigt. Men også lidt grinagtigt, ikke nok med at de ikke er rene deres såkaldte racehøns, de stjæler også et billede, der ganske vist er flot, men af en anden race  :o. Gad vide om de ikke burde få deres skolepenge tilbage.
Min søgen efter gul sort Colombia Sussex, ser ud til at bringe mig en tur til Børkop, men der er jo også dejligt  :laugh:
Mvh Lone
1,2,25 Brahma
0,2 blandingshøns
0,3,2 skotsk højlandskvæg
1.0. tysk langhåret hønsehund
1,0 tysk ruhåret hønsehund
1,0 kat
1 lækker mand