100 kr. lige ud - det er det jeg både plejer at betale og få for en høne/hane af stor race af "almindelig" raceren kvalitet (ikke super udstillingsmodel) -
Mortends
Beklager at citere ufuldkomment, men tror 'målet helliger midlet' som man siger.
Det ville nemlig i denne sammenhæng måske være interessant at finde ud af hvor længe en h*ne som beskrevet ovenfor har kostet en hund.
Det er som om vi hobbyfjerkræ-folk, har svært ved det der med at priser går op. Jeg mener, når vi har noget at sælge. Vi er helt med på at vi må betale mere for foder, vitaminer, vand, el osv. Det er jo blot udviklingen der gør at disse ting stiger. Men når det kommer til priserne på det vi sælger, så synes accepten af en stigning at være sværere at håndtere, i vore egne hoveder.
Og jeg skal ikke sige mig fri for at være i samme fælde. Da jeg startede med høns i 1998 kostede et æg til konsum 1 kr, og det gjorde det helt frem til 2010. Nu er prisen 1,50 kr medmindre det er til egne børns forbrug.
Jeg har iøvrigt budt ind med 101-150 kr for sådan en h*ne. Jeg synes ikke 'opdrætter' skal sætte til på sine dyr.