Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Er det for sent, mon?  (Læst 1649 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Daisy Cluck

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 108
Er det for sent, mon?
« Dato: 01 Oktober , 2014, 10:47 »
Kære forum.
Ganske kort lyder mit spørgsmål: Kan kyllinger, som klækkede mellem lørdag og søndag og som har gået hos deres (umulige) mor, sættes ind til min super høne, som har 2 putter fra samme dato?
Magdelone (dværgorpington) er en elendig mor. Hun er alt for optaget af egne behov. Spæner rundt, skraber så voldsomt, at afkommet flyver i alle retninger. Der er for koldt og jeg har ikke mulighed for at etablere noget elektrisk derude.
I min anden voliere bor Norma. Dværg Kochin, 2 kyller fra mellem lørdag og søndag.
Hun ligger, sidder og tripper forsigtigt, hun holder sine små varme og lokker dem frem til mad og drikke.
Magdelone vil hellere i biografen og ud til skellet og spejde efter hurtige biler.
Nu har jeg taget Magdelones tre forkomne ind under Den Røde Lampe og det bekommer dem vel. Men jeg vil gerne give dem en chance for at få en mor. Kunne man i ly af nattens mulm og mørke luske de tre ind under Norma?

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Er det for sent, mon?
« Svar #1 Dato: 01 Oktober , 2014, 11:17 »
Jeg synes, du skal tvangsfjerne Magdelones kyllinger og lade Norma adoptere dem i aften, når gruppen er gået til ro for natten. Er Norma en god mor, så vil hun sikkert tage imod de tre stakler med kyshånd. En ad gangen ind under dynen bag om vingen - og så sætter du dig ned og lytter og håber på, at der hurtig bliver ro.

Magdalone må vist vente med at stifte familie, til hun er færdig med at nyde sin ungdom og alle fristelserne, som verden byder på.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Daisy Cluck

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 108
Sv: Er det for sent, mon?
« Svar #2 Dato: 01 Oktober , 2014, 11:38 »
Tak for hurtigt svar.
De to sidst tvangsfjernede er vågnet op til dåd. De spiser og er vist meget godt tilfredse med tilværelsen. De pipper stilfærdigt, men den alarmerende, vedvarende råben på hjælp er forstummet.
Deres mor er gået på skønhedssalon og når hun med lange mellemrum klukker kaldende, kommer Ødipuslingen (hendes hanekylling fra juni) glad løbende. Må de blive lykkelige sammen.

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Er det for sent, mon?
« Svar #3 Dato: 01 Oktober , 2014, 11:50 »

Deres mor er gået på skønhedssalon og når hun med lange mellemrum klukker kaldende, kommer Ødipuslingen (hendes hanekylling fra juni) glad løbende. Må de blive lykkelige sammen.

Hun lyder helt klart til at være bedre til teenagere, hvis hun så bare ikke giver den unge mand dårlige vaner. Hun skulle jo nødig lokke ham med på bar osv.

Pøj, pøj med den mere alvorlige sammenføring af bebserne til en ordentlig og omsorgsfuld mor.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14