Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Foderforvirring?  (Læst 18023 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Foderforvirring?
« Svar #30 Dato: 30 Juli , 2013, 19:03 »
Ps. jeg udstiller og der er det ikke specielt godt, hvis hønerne har lagt alt for mange æg først.

Til gengæld må mine slagtehaner gerne vokse hurtigt, så "dødsgangen" kan blive tømt og fryseren fyldt  ;)
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Turbomoster

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 238
Sv: Foderforvirring?
« Svar #31 Dato: 30 Juli , 2013, 19:37 »
Lene - jeg syntes at han sagde, at det knækkede fjerene på hønsene, men måske har jeg fået helt galt fat på det  :-\

Offline hønehuset

  • Bruger
  • Indlæg: 1 544
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
Sv: Foderforvirring?
« Svar #32 Dato: 30 Juli , 2013, 22:15 »
Vores kyller får fra dag 2 undulatblanding og det elsker de. fintklippet grønt får de fra 4. dagen. Vi har også prøvet at ligge en opgravet græstot ind til dem så de kan skrabe og hygge sig, men det klippede grønne har der været størst omsæt med, men græstotten giver underholdning. Moset kogt æg/kartoffel og lidt hønseguf, får de når de er godt igang med det andet.
Undulatblandingen skifter vi ud med valset hvede/majs/ærter gradvist når de er 3-4 uger. Og dette skiftes ud når de kan klare dem hele.
Alt efter vejret kommer de på græs når de er 4½-5 uger, med mindre de har en ægte hønemor der holder skarpt øje og luner dem overalt for så har de fri adgang til græs når de er knapt 1 uge gamle (Læs når jeg er sikker på alle små og mor er okay og det går godt)






Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder


O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Foderforvirring?
« Svar #33 Dato: 31 Juli , 2013, 10:27 »
Lene - jeg syntes at han sagde, at det knækkede fjerene på hønsene, men måske har jeg fået helt galt fat på det  :-\

Hvad skulle knække fjerene på hønsene ?
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Pernille Bernth

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 16
Sv: Foderforvirring?
« Svar #34 Dato: 09 August , 2013, 15:12 »
Bare for at røre en ekstra gang i grøden... Er det et problem hvis kyllingerne udover vokse- eller startfoder samt selvfølgelig grønt osv også spiser nogle æglægningspiller. Det er i hvert fald det jeg fodrer med i hønsegården også efter at kyllingerne kommer derind og det er svært at holde dem fra det.
Venlig hilsen
Pernille
4 Danske Landhøns
2 Australorps
9 Kyllinger
10 grønne fingre

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Foderforvirring?
« Svar #35 Dato: 09 August , 2013, 15:45 »
Nej, den vej er det ikke noget problem
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi