Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kyllingesteg til hønsene?  (Læst 15365 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mew.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 195
Kyllingesteg til hønsene?
« Svar #30 Dato: 27 Juni , 2012, 19:52 »
En duehøg fik sidste år sneget sig gennem hegnet til hønsegården og spiste min yndlings skruk høne... Da vi opdagede det stod de andre høns (inkls hendes egne kyllinger) og spiste rester... Adr det var klamt !!! Kræsne er de ikke.

Offline Tapani

  • Bruger
  • Indlæg: 664
Sv: Kyllingesteg til hønsene?
« Svar #31 Dato: 27 Juni , 2012, 23:15 »
@ Stella: små ben klipper jeg i stykker med havesaks ( en  gartner har altid in  Felco med) for større ben har  jeg en flad sten i hønsegåden og en lægtehammer.
Mvh
Tapani
1.3 Sort sølv dobbeltrandet Barnevælder
0.1 Cream Leghbar.
0.1 Marans
0.1 blanding
Honning bier
1.0 mand

Offline Leth

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4
Sv: Kyllingesteg til hønsene?
« Svar #32 Dato: 03 August , 2012, 12:08 »
Nogle venner leverede i mange år helstegte lam på grill til fester  - og vi arvede resterne. Tjuhej, der var fest i hønsegården ;D.
Fjerkrærester bliver onduleret af kattene. Jeg fik det faktisk dårligt en gang jeg havde serveret hønseskrog i hønsegården  - og pludselig fik øje på en hønnike, der begejstret stod og hev i resterne af - SIN MOR :'(.

Nej for sa...jeg blev helt trist og skidt tilpas der :-\
4 rød Lohmann

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Kyllingesteg til hønsene?
« Svar #33 Dato: 31 August , 2012, 09:22 »
Skulle der være noget med kål og karry??? det var nu mere for om det kunne være skadeligt eller noget

Jeg har været rundt og undersøge det, og har ikke kunnet finde noget omkring Karry, så det var nok en and. Der er ikke noget om, at de ikke må få Karry.
Til gengæld, det med kålen, den er altså hos mig god nok, de lader det ligge. Hvis kålen er kogt godt blød, ryger den ned.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.