Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Når gåsen "blinker"  (Læst 3370 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline HanneJ

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 183
    • MinVenKatten
Når gåsen "blinker"
« Dato: 27 Marts , 2008, 09:04 »
Ja, nu går vores enlige gås Gurli og "hygger" sammen med vore 4 ænder.

Hun er i år ved at udvikle sig til en rigtig kælebasse. Hun vil gerne berøres på halsen, nulres og pulres - men helst ikke på kroppen - men når jeg så aer hende på halsen, så "blinker" hun, eller lukker øjnene helt.

Er det et tegn på velvære? - for hun bliver liggende/stående når jeg gør det. Kunne hun ikke lide det, ville hun vel trække sig lidt væk fra mig.

For et par dage siden, "kravlede" jeg rundt på græsmarken for lige at få det gode foto af en kat, som man sukker efter.

Jeg lå på knæ - og så kom gåsen Gurli - gik målrettet hen mod mig og lægger sig ned kun 30 cm. fra mig. Det er aldrig sket før - jeg tør næsten ikke bevæge mig, men får mig kringlet ned så jeg sad lidt bedre på benene. Og så var det åbenbart snakketime for Gurli - jeg kunne endda stryge hen over næb og hun puttede næbbet helt op i ærmet på mig. Kameraet måtte jeg gemme under jakken - et gåsenæb og et kamera med dippe-dutter passer ikke så godt sammen... ;D

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Når gåsen "blinker"
« Svar #1 Dato: 27 Marts , 2008, 09:10 »
Der ser du de bliver tit nærgående og meget charmerende når det er æglægningstid, og så trækker de sig lidt igen når rugetiden er ovre,, sådan har det været her hos os i alle de år vi har haft Mibbe, men efter hendes alvorlige anfald af øjenbetændelse vil hun ikke røres mere, tænk hvis hun skulle have dryppet øjne ???
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn