Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvilket sind har jeres Araucana ?  (Læst 10442 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 934
Sv: Hvilket sind har jeres Araucana ?
« Svar #15 Dato: 28 Maj , 2010, 09:51 »
Hos mig skrukker araucanerne gerne, men de begynder først, når vi andre går i korte bukser - det skal være sommer! Hvor i mod silkerne skrukker det meste af året. Araucanerne kan også have en tendens til at afvise kyllingerne tidligere end andre og begynder at lægge æg allerede efter 3 -5 uger. Men så er det godt at have et korps af 'silketanter', der gerne tager sig af de moderløse en måned mere..  ;)
I år forsøger jeg med at have araucanerne i mindre familier, kun en hane med 3-4 høns, for at få en bedre adfærd. Men alligevel er nogen af hønerne noget pillede, men det blev måske også grundlagt i vinter, da de pga sneen blev taget ind i kyllingehusene i garagen.

Pillede som i de piller hinandens skæg og tufts ?

Det problem har jeg fået med mine, mistænker min hane for og være synderen. Synes det er smadder ærgerligt og går og overvejer hønsebriller måske kan afhjælpe det.

Ellers er de efter de er kommet ud meget rolige min hane og den ene høne, men den sidste hun farer ofte forvildet rundt hvis jeg nærmer mig dem....undrer mig lidt.

Måske er det noget man kan avle sig ud af ? og få mere rolige dyr ?

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Hvilket sind har jeres Araucana ?
« Svar #16 Dato: 28 Maj , 2010, 13:32 »
Det kunne være forklaringen på, at mine ikke har skrukket endnu! Måske skulle man købe dem et solarium.
Tilgengæld enes de forbandet dårligt med det silke par, de går sammen med. De bliver ikke hakket, men der er bestemt steder, de ikke skal gå hen...

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: Hvilket sind har jeres Araucana ?
« Svar #17 Dato: 29 Maj , 2010, 08:15 »
Jeg overvejede også briller og fik også en pakke fra Thisted, men droppede dem igen, da jeg læste brugsanvisningen. Men vil du prøve, Nielsen, sender jeg gerne en 10 stykker, der er jo ingen grund til at købe 100 hver..
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 934
Sv: Hvilket sind har jeres Araucana ?
« Svar #18 Dato: 29 Maj , 2010, 08:36 »
Jeg overvejede også briller og fik også en pakke fra Thisted, men droppede dem igen, da jeg læste brugsanvisningen. Men vil du prøve, Nielsen, sender jeg gerne en 10 stykker, der er jo ingen grund til at købe 100 hver..

Hvad sagde den da ?

Offline Katja

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 365
  • med grøn ægge kullllller
Sv: Hvilket sind har jeres Araucana ?
« Svar #19 Dato: 06 Juni , 2010, 21:47 »
mine vil også gerne skrukke jeg har en, der går med kyllinger nu, og to der så godt nok er er flyttet hjemmefra, og endnu en blanding der også har kyllinger, så jo jo de vil gerne.
min ene blanding lige som puster sig op, så skæget står rigtig fint ud i luften.

de er nu så sjove de høns.
Katja Arkesteijn    
0,2 Vildtfarvede Araucana
1,0. Barnevelder
0,3 gråstribet dv. Maran   
0,2 industri økohøns
0,1 skånske blomster,
0,1 dv. wyandotter
0,2 løvehovede blanding kanin
0,1 islanske heste
0,1 børne pony
1 mand
1,1 barn

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: Hvilket sind har jeres Araucana ?
« Svar #20 Dato: 07 Juni , 2010, 21:37 »
Brugsanvisningen siger, at man anbringer brillerne over næbbet på hønen og stikker en split gennem brillerne, ind gennem det ene næsebor, ud af det andet og gennem brillerne igen. Mener, det må genere hønsenes vejrtrækning og i det hele taget, ved ikke om høns har en skillevæg mellem næseborene, men alligevel.. :-\
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Hvilket sind har jeres Araucana ?
« Svar #21 Dato: 07 Juni , 2010, 21:57 »
Man kan faktisk se igennem det ene næsebor og ud gennem det andet. Men alligevel  :-[

Jeg ville aldrig bruge dem. Noget af det gode ved at holde høns er jo den æstetiske oplevelse, efter min mening.
Mvh Marianne