Men Marianne Vedel skal også ha' del i rosen, da hun har ruget dem ud
JA, jeg lå pligtopfyldende i samtlige tre uger i redekassen
(Eller også var det min gode lille wyandotte, som i øvrigt også er flyttet hen til Tina
)
Der er mange der kalder dem sort/kobber, og når man ser dem, kan man jo sagtens forstå det, men ifølge standarden hedder de faktisk kobberfarvede.
Jeg synes selv de er ganske vidunderlige, så da jeg så så, hvor store og smukke de er blevet i Tinas kærlige hænder, måtte de jo lige vises frem
Jeg fik i sin tid to voksne høner og 10 rugeæg. Jensen kunne ikke TÅLE hønerne, så efter en uge måtte jeg indse, at jeg ikke kunne beholde dem, så Tommy fra Fyn kom og reddede dem. Jeg turde heller ikke beholde kyllingerne, for jeg var bange for, at Jensen også ville se sig gal på dem, når de blev udvoksede.
Hele denne historie blev så starten til at jeg fik fremskaffet rugeæg til dværgmaran, ganske vist i gråstribede (mange kalder dem gøgefarvede), og en god hønseven (tak til dig) har tryllet og fremskaffet kobberfarvet i dværg også, men dem får jeg først om nogle uger, for jeg skal til Indien på lørdag, og så ville jeg ikke lige have nye hjem inden.