Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp!! Moskus klækning i nærmeste fremtid  (Læst 13143 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline sandie86

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 110
Sv: Hjælp!! Moskus klækning i nærmeste fremtid
« Svar #15 Dato: 06 Juni , 2013, 11:17 »
Nej ikke rigtig, ud over en smule udvikling i stjernerne i de to æg som har stjerner...

Har bare lyst til at flå skallerne af dem   :P

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: Hjælp!! Moskus klækning i nærmeste fremtid
« Svar #16 Dato: 06 Juni , 2013, 11:26 »
mine har også lige fået stjerner i går aftes, i dag ingen forandring, de ryster bare når man kalder på dem...tålmodighed...
høns, ænder, hunde, katte...

Offline sandie86

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 110
Sv: Hjælp!! Moskus klækning i nærmeste fremtid
« Svar #17 Dato: 06 Juni , 2013, 21:27 »
Første ælling kom til verden 20.15   :-*

Der er stjerne i en mere...

Håber der kommer mere end 2!! Håber sådan.. Men har ikke de store forventninger, da jeg synes mange af æggene manglede bevægelse når jeg lyste for nogle dage siden.. Bare underligt når 16 ud af 16 var befrugtede, og der er set liv i dem alle   :'(

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: Hjælp!! Moskus klækning i nærmeste fremtid
« Svar #18 Dato: 06 Juni , 2013, 22:58 »
 godt at den første kom ud...
 ja det er mystisk hvad der gør at de ikke udvikler sig færdige, nogle gange sidder man og prøver at gennemgå hele rugning for at finde, den lille ting... det er svært synes jeg... krydser fingrene for  par stykker mere. Mine er der 3 stjerner og bevægelse i  nogle stykker, ... der er par dage til...
fugt. er hævet, og ingen vending fra  nu af...
høns, ænder, hunde, katte...

Offline sandie86

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 110
Sv: Hjælp!! Moskus klækning i nærmeste fremtid
« Svar #19 Dato: 07 Juni , 2013, 07:04 »
Så er vi på dag 35, og har nu fået 2 ællinger...

Søde ælling nummer 1 hjælper ælling nummer 2 med at slippe af med et eller andet snask den havde i hovedet <3 <3 <3

Tvivler på om der kommer flere, der er ikke stjerner i flere   :'(

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Hjælp!! Moskus klækning i nærmeste fremtid
« Svar #20 Dato: 07 Juni , 2013, 08:20 »
Moskusandeæg, kan godt virke lidt gennemsigtige, og jeg ville under alle omstændigheder altid give uklækkede æg et døgn mere i forhold til de der er klækket  /o
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Hjælp!! Moskus klækning i nærmeste fremtid
« Svar #21 Dato: 07 Juni , 2013, 08:20 »
se hvad jeg kom til da jeg kiggede ind



andemor lokket væk med resten af knægtens havregrød

Offline sandie86

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 110
Sv: Hjælp!! Moskus klækning i nærmeste fremtid
« Svar #22 Dato: 07 Juni , 2013, 09:01 »
Synes det er frustrerende at der var 16 befrugtede, og der kun ser ud til at komme 2 ud af det... suk... Der er slet ikke tegn på de andre til noget...

Nå men så må jeg tage mig ekstra godt af de 2 små   :-*  Og så håber jeg det er en han og en hun, så kan de måske lave babyer til mig næste år, med bedre held end jeg har haft...


Hvor længe skal jeg lade de 2 små gå i maskinen?? Den ene er kommet 20.15 igår, og den anden 06.30 idag  (og idag er døgn 35)

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: Hjælp!! Moskus klækning i nærmeste fremtid
« Svar #23 Dato: 07 Juni , 2013, 09:44 »
de kan sagtens være der til i aften, vent nu bare og se om de andre også kommer... er der fortsat vand i maskinen?
høns, ænder, hunde, katte...

Offline sandie86

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 110
Sv: Hjælp!! Moskus klækning i nærmeste fremtid
« Svar #24 Dato: 07 Juni , 2013, 10:11 »
Ja det er der, luftfugtigheden er oppe på 70 endnu :)

min far siger at jeg kan tjekke om der er liv i æggene, ved at ligge dem i en skål med lunken vand - og hvis de "hopper" så er der liv...

Men det er vel lidt dumt på nuværende tidspunkt?? eller?? Der er jo ingen stjerner

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Hjælp!! Moskus klækning i nærmeste fremtid
« Svar #25 Dato: 07 Juni , 2013, 14:36 »
moranna hvornår skal jeg stille mad ind til ællingerne, hvor gamle er de når de begynder at søge føde, der er en der hopper med annemor af reden nu når jeg lokker med guf

Offline sandie86

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 110
Sv: Hjælp!! Moskus klækning i nærmeste fremtid
« Svar #26 Dato: 07 Juni , 2013, 18:36 »
I skal da lige se de to små  :P


Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Hjælp!! Moskus klækning i nærmeste fremtid
« Svar #27 Dato: 08 Juni , 2013, 19:40 »
de er for nussere,

over hvor lang tid klækker ællinger normalt, jeg har stadig 9 æg i reden, her efter 1½ døgn, og 10-12 livlige raplinger

Offline Fisker

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 320
Sv: Hjælp!! Moskus klækning i nærmeste fremtid
« Svar #28 Dato: 08 Juni , 2013, 22:24 »
Jeg har tidligere kun haft moskus og de er klækket ret ens måske fordelt over et døgn. Nu har jeg også landænder og jeg giver dem skylden for at klækningen godt kan strække sig længere. To døgn indtil videre her

Rasmus

Offline maja1981

  • Bruger
  • Indlæg: 1 313
Sv: Hjælp!! Moskus klækning i nærmeste fremtid
« Svar #29 Dato: 08 Juni , 2013, 22:55 »
jeg har kun ved 1 and i år oplevet at de ikke alle er klækket på 1 døgn. ellers kommer de ud ret ens.

nogle gange går der et par dage fra man kan se de første stjerner og andre gange er de ude på 1 døgn uden der har været stjerner at se dagen før.

den sidste and der fik ællinger her den anden dag, hun har ligget 4-6 dage kortere end de andre ænder. tror nok det var 33-34 dage, hvor de andre lå op til 38 dage. og aftenen inden de kom var der ingen stjerner at se. eftermiddagen, dagen efter lå der en bunke ællinger og pippede. forventede dem først nu i disse dage  :)


jeg har intil videre fået 5 hold ællinger og venter 2 hold mere her en af dagene.


jeg venter altid med at tjekke resterende æg til anden forlader reden, (som regel dagen efter ællingerne er klækket) og har endnu ikke oplevet hun er gået fra æg med levende ællinger i.
 der har ligget mellem 2 og 5 æg tilbage fra mine i år der er døde undervejs (jeg fjerner ubefrugtede) de fleste har haft 2-3 æg der er gået til ud af 14-22.
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet


Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.