Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Gæs - men hvilket køn?  (Læst 1967 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Trine K. H.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 41
Gæs - men hvilket køn?
« Dato: 05 August , 2012, 22:19 »
Ja jeg har kigget på de billeder der ligger i galleriet, hvor der er et billede af henholdsvis en gase og en gås - men jeg kan ikke se foreskellen... med mindre hudfaven gælder - hvilket jeg ikke tror.

Kan i?

Er der en tidsramme for hvor tidligt man kan se kønforskellen?

For mine gæslinger er kun 14 dage gamle.
0.1 Løwchen, 1.1.12 Gul orpington, 4.20.40 blandede hvide og rødsadlet italienere, 1.1.2 dværg hængebugsvin,  1.1 shetlænder, 0.0.1 fjordbølle og 0.1 fantastisk pigebarn på 5.

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Gæs - men hvilket køn?
« Svar #1 Dato: 05 August , 2012, 23:01 »
Hvis det er de nær billeder af hvor "foderet kommer ud" så skal du kigge efter den lille orme lignende ting i midten (hos gasen). Dette er en lille penis men den er meget lille på billedet da det er unge dyr der er taget billede af.

Hvis man er god/øvet så kan man allerede bruge teknikken når de er daggamle.

Og du har helt ret i at farven intet har at sige.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Trine K. H.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 41
Sv: Gæs - men hvilket køn?
« Svar #2 Dato: 07 August , 2012, 09:48 »
Rigtig mange tak for dit svar...

Håber du vil være behjælpelig endnu engang, selvfølgelig kun hvis du kan og vil. Jeg prøver at tage nogle rigtig gode nærbilleder af mine gæslingers kønsdele og ligger dem er på. Så må du meget gerne give en bud på kønnet!

 /o
0.1 Løwchen, 1.1.12 Gul orpington, 4.20.40 blandede hvide og rødsadlet italienere, 1.1.2 dværg hængebugsvin,  1.1 shetlænder, 0.0.1 fjordbølle og 0.1 fantastisk pigebarn på 5.

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Gæs - men hvilket køn?
« Svar #3 Dato: 07 August , 2012, 19:39 »
Det må du godt men det skal være rigtig gode billeder før de kan bruges til noget. Det sværeste er nok ikke at få taget billedet men derimod at få krænget gattet ordentligt ud.
Som jeg skrev i en anden tråd så kan man være sikker på at det er en gase hvis man kan få en penis frem. Hvis man ikke får "den" frem så kan det enten være en gås eller også kan det være fordi at man ikke gør det rigtigt ::)
Der ligger en video om kønsbestemmelse af daggamle ællinger og gæslinger, et eller andet sted, her på forummet. Prøv at søge lidt rundt, den er meget god hvis man ikke har prøvet det før.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Trine K. H.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 41
Sv: Gæs - men hvilket køn?
« Svar #4 Dato: 10 August , 2012, 21:21 »
Danny...

Jeg tog billeder, men efter din besked og en nærstudering at mine og de billederne herinde, kunne jeg godt se at jeg slet ikke havde fået vendt gadtet langt nok ud.

Giver det lige en prøve mere en af dagene men kan godt se hvad du mener.
0.1 Løwchen, 1.1.12 Gul orpington, 4.20.40 blandede hvide og rødsadlet italienere, 1.1.2 dværg hængebugsvin,  1.1 shetlænder, 0.0.1 fjordbølle og 0.1 fantastisk pigebarn på 5.